حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا؟ خبر مهم برای استقلالی ها

حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا؟  خبر مهم برای استقلالی ها

لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به حساس ترین روزهای خود رسیده است که بحث انتخاب نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد.

طبق قوانین لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران به عنوان تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به همراه تیم های دوم و سوم (پرسپولیس و سپاهان اصفهان) و نساجی مازندران به عنوان قهرمان جام حذفی. ، باید پس از دریافت مجوز حرفه ای در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

گرفتن مجوز حرفه ای به چالشی تکراری در فوتبال باشگاهی ایران تبدیل شده است، به طوری که مدیران باشگاه ها پس از جنجال ها و کشمکش های فراوانی که در پرداخت مطالبات خود داشتند با مشکلات ریز و درشتی مواجه شده اند و افرادی مانند علی فتح الله زاده نتوانستند با این بلاتکلیفی عظیم مالی کنار بیایند. آندره آ استراماچونی اصرار دارد که باشگاه استقلال مدارک مالی ناقصی را به AFC ارسال کند و با اعتراضات گسترده هواداران خود مواجه شود و فتح الله زاده چاره ای جز استعفا نداشته باشد.

چند روز پس از استعفای فتح الله زاده، صحبت هایی در مورد مالکیت باشگاه پرسپولیس نیز مطرح شد تا حضور ارتش سرخ ها نیز در هاله ای از بلاتکلیفی قرار بگیرد.

با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که مالکیت این دو باشگاه مشخص شده است، اما همچنان بحث بر سر رسمی بودن این موضوع وجود دارد.

از سوی دیگر تخلفات فصل گذشته باشگاه های ایرانی مانند استقلال، پرسپولیس، گل گهر سیرجان، تراکتور تبریز و … به ثبت رسیده است. این موضوع باعث نگرانی همه این تیم ها در فصل آینده شده است.

یک شرکت آلمانی که برای ممیزی اسناد مالی باشگاه ها و فدراسیون های تحت نظارت AFC قرارداد بسته است، طبق قوانین داخلی خود، مستقیماً کلیه پرونده های مربوط به باشگاه های دارای سابقه تخلف را بررسی می کند و دیگر آنها را در اختیار نمایندگان آسیایی خود قرار نمی دهد.

از این رو کلیه پرونده های مالی باشگاه های پرسپولیس، استقلال، گل گهر سیرجان و نساجی مازندران به یک شرکت در آلمان واگذار شده است، بنابراین این شخص حقوقی مطابق پرونده های در دست فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا. و دیوان عالی ورزش در مورد اعتبار صدور مجوز در مورد حرفه ای شدن این باشگاه ها تصمیم گیری شود.

لازم به ذکر است که فدراسیون فوتبال که به دلیل تخلفات اساسی باشگاه ها در فصل گذشته جریمه شده بود، اکنون از چند باشگاه دیگر مانند آلومینیوم اراک، فولاد و مس رفسنجان درخواست کرده است تا برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام کنند تا در صورت آنها می توانند در لیگ قهرمانان فصل آینده به عنوان جانشین یکی از نمایندگان احتمالی سقوط کرده شرکت کنند.

طرف قرارداد AFC آلمان تا پایان اردیبهشت (اواسط خرداد) نتیجه تحقیقات خود را در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار خواهد داد تا این موضوع توسط آنها بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید