حضور پیمان معادی در جشنواره فیلم برلین 2023 با فیلم دوشمن

ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 29/10/1401
کد خبر: 1923287

فیلم «دشمن» با بازی پیمان معادی وارد بخش پانوراما هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان معادی بازیگر سرشناس سینمای ایران در جدیدترین پروژه بین‌المللی خود در نقش اصلی دشمن میلاد عالمی جلوی دوربین رفته است که اولین نمایش جهانی خود را در بخش پانوراما از جشنواره فیلم برلین 2023 خواهد داشت.

داستان این فیلم محصول سوئد در مورد ایمان، ایرانی است که به همراه خانواده‌اش در سوئد در کمپ‌های پناهجویان در حال تغییر زندگی می‌کند و از شغل خود به عنوان یک جنگجو دست می‌کشد تا شانس خود را برای گرفتن اجازه اقامت برای خانواده‌اش افزایش دهد. .

بخش پانوراما جشنواره فیلم برلین امسال با انیمیشن Siren ساخته سپیده فارسی افتتاح می شود. داستان این انیمیشن مربوط به روزهای آغازین جنگ ایران و عراق در سال 1359 است و وقایع در آبادان رخ می دهد. این فیلم داستان نوجوانی به نام امید را روایت می کند که پس از بمباران پالایشگاه آبادان به دنبال برادر مفقود شده و راهی برای خروج از شهر محاصره شده آبادان می گردد. انیمیشن «سیرینا» محصول مشترک کشورهای فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک است.

در قسمت پانوراما فیلم «به مسیرهای شاد» ساخته «سریموی سینگ» محصول سینمای هند که به سینما و ادبیات ایران می پردازد، ارائه می شود.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین از 16 تا 26 فوریه (27 فوریه تا 7 مارس) در آلمان برگزار می شود و امسال «کریستین استوارت» رئیس هیئت داوران بخش اصلی و «استیون اسپیلبرگ» نیز طلایی افتخاری است. خرس جشنواره دریافت خواهد کرد

لیست کامل فیلم ها و هیئت داوران جشنواره فیلم برلین به زودی اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید