حفاظت کامل از پیشکسوت استقلال از قلعه نویی

حفاظت کامل از پیشکسوت استقلال از قلعه نویی

در آستانه دیدار تیم های استقلال و نود ارومیه، همچنان ماجرای گل گهر سیرجان بازیکن خارجی و کسر امتیاز از این تیم در محافل ورزشی به ویژه فوتبال نقل می شود. ادموند اختر در گفت و گو با خبرورزشی درباره بازی استقلال در جام حذفی و همچنین اتفاقات مربوط به تغییر نتیجه بازی استقلال با گل گهر گفت:

بازی استقلال و نود ارومیه را چگونه پیش بینی می کنید؟

استقلال با روند رو به رشد خود قطعا با این تقابل مشکلی ندارد. اگرچه جام حذفی جام شگفتی است و تا جایی که شنیده ام این تیم ارومیه یکی از سخت ترین تیم های دسته دوم کشور است.

اتفاقات مربوط به تغییر نتیجه دیدار استقلال و گل گهر را چگونه ارزیابی می کنید؟

با وجود دو امتیازی که به استقلال بازگردانده شد، استقلال در هفته های اخیر روند رو به رشدی داشته است. اگرچه بازی زیبایی از استقلال ندیده ایم اما این نکات مهم است. دو روز بعد که بازی زیبا فراموش می شود، همه امتیاز مسابقه می گیرند.

چرا این موضوع را مطرح کردید؟

شنیده ام بعضی ها می گویند بازی استقلال مقابل سپاهان کسل کننده است! استقلالی ها اگر این سه امتیاز را نمی گرفتند امروز به فرهاد مجیدی و استقلالی ها انتقاد می کردند. می خواهم گوش فرهاد مجیدی کر باشد و در این شرایط این انتقادات را نشنود و فقط به قهرمانی فکر کند. امیدوارم ادامه این فوتبال در استقلال منجر به قهرمانی شود.

شنیده اید تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به تغییر نتیجه بازی گل گهر با استقلال موضع گرفته اند؟

این تصمیمی است که فدراسیون صادر کرده و اتفاقاً خواستم از کمیته انضباطی تشکر کنم که به فوتبالیست های بی کیفیت کمک کرد تا به ایران نیایند. با کسانی که این بازیکن را به تیم گهر بردند هم صحبت کردم. آقایان این بازیکن را به تیم گهر بردید، این حق امیر گله نویی نیست. قلعه نویی یک جنتلمن به تمام معناست. نزدیکان کالا نویی اگر رحم می کردند با او این کار را نمی کردند.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

البته کسانی که این بازیکن گابنی را به گل گهر و کلاه نوی تحمیل کردند می خواستند از دلال او پول بخورند. من می گویم آقایان! هر چقدر می خواهی پول در بیاوری روحت را بنوش، اما حداقل بازیکنان با کیفیت بیاور. امیرگله نوی چه گناهی کرده که به تو اعتماد کرد و حالا باید سه بازی تیمش 3-0 شود. از دست دادن 9 امتیاز قطعا با گل گهر قابل جبران است اما مطمئنم این تیم دچار مشکل می شود. شک ندارم اگر این 9 امتیاز از استقلال یا پرسپولیس کسر می شد آنها هم به این موضوع اعتراض می کردند. امیدوارم فدراسیون به این روند خوبی که در پیش گرفته پایبند باشد تا حداقل بازیکنان باکیفیتی در فوتبال ایران حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید