حقوق اضافی معلمان پرداخت می شود

حقوق اضافی معلمان پرداخت می شود

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با شکرگزاری از اینکه طرح رتبه بندی معلمان در نهایت تکمیل شد، گفت: پس از سال ها انتظار معلمان و تلاش فراوان، سرانجام مجلس این طرح را تصویب کرد و هیئت امنا نیز آن را تصویب کرد. تهیه و طرح رتبه بندی معلمان برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون دولت یک ماه فرصت دارد تا آئین نامه خود را تهیه و تصویب کند و برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کند، افزود: چند نکته مهم در این زمینه وجود دارد. در این پروژه چندین مقام برای معلمان ترسیم کردیم و معلمان به پنج رتبه کمک معلم، معلم معلم، کمک معلم، دانش آموز معلم و معلم معلم تقسیم شدند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فرآیند ارزشیابی معلمان چهار معیار صلاحیت عمومی، صلاحیت حرفه ای، صلاحیت حرفه ای و تجربه در نظر گرفته شد، گفت: نکته دیگر این طرح تشویق معلمان در هر مرحله است. گام به گام باید حداقل 5 سال در سمت قبلی خود باقی بمانند.

وی ادامه داد: البته در این راستا این مدت زمان خدمت معلمان در مدارس ابتدایی، استثنایی، مدارس مناطق فقیرنشین، مرزی و عشایری به ازای هر سال کار تمام وقت در این مناطق سه ماه کاهش یافته است. . . “

زاهدی خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه نخبگان فقط برای یک مرحله می توانند از این طرح استفاده کنند که دو سال کاهش می یابد.

وی گفت: افزایش حقوق برای افراد دارای رتبه معلم معلم حداقل 45 درصد، معلمان حداقل 55 درصد، دستیاران 65 درصد، دستیاران 75 درصد و معلمان حداقل 90 درصد است. حق رسمی او حق کارمند و اضافه کار است و عددی که به حقوق معلمان اضافه می شود باید به عنوان درجه فوق العاده معلمان تلقی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رتبه فوق العاده معلمان کسر بازنشستگی است، گفت: طرح رتبه بندی معلمان کار بزرگی است که مجلس در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت آموزش انجام داده است. بهبود شرایط زندگی معلمان

وی با اشاره به مراحل اجرای این طرح گفت: کمیسیون های حسابرسی مرکزی، منطقه ای و شهرستانی با ترکیب خاصی که قانون پیش بینی کرده تشکیل شده است و امیدواریم طرح رتبه بندی معلمان هر چه سریعتر اجرایی شود.

زاهدی با بیان اینکه تاریخ اجرای طرح 31 شهریور 1400 است، افزود: در تصمیماتی که قرار است در سال آینده صادر شود، نیمه دوم سال 1400 بدهی تلقی می شود و امیدواریم مجلس این سوال را برای افزایش پیگیری کند. حقوق معلمان باید پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید