حقوق بازنشستگان آنها پس از 26 ماه تاخیر افزایش یافت

حقوق بازنشستگان آنها پس از 26 ماه تاخیر افزایش یافت

«سیدعباس حسینی» از اجرای توزیع تناسب حقوق بازنشستگان از محل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک با قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد و اظهار داشت: با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در بانک های دولتی از بهمن ماه سال 93 تاکنون تفاوت بین حقوق کارکنان شاغل در بانک های دولتی و مستمری بگیران از صندوق بازنشستگی کارکنان بانک به طور معنی داری مشخص شده است.

وی افزود: علیرغم درخواست های متعدد مستمری بگیران این بانک ها مبنی بر استیفای حقوق کارمندان از همان تاریخ، با توجه به زمان لازم برای اخذ مجوزهای قانونی لازم، دستور احقاق حقوق بازنشستگی مستمری بگیران، از کارافتادگان و کارکنان بانک های اعضای صندوق مذکور در آذرماه 1397 توسط این وزارتخانه صادر شده است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: با صدور این مجوز، استحقاق جدید مستمری بگیران هفت بانک دولتی و چهار بانک خصوصی شده به‌عنوان استحقاق متناسب تعیین شد که مابه‌التفاوت حاصل از آن از اول فروردین ماه شارژ و به مشمولان پرداخت می‌شود. . ، 2018

حسینی تصریح کرد: علیرغم اصلاح فوق، تفاوت تاریخ اجرای احکام کارمندان و مستمری بگیران این بانک ها (کارکنان اول بهمن 1395 و مستمری بگیران اول بهمن 98) نارضایتی مستمری بگیران را به دنبال داشت و مشکل را منعکس کرد. مسئولین ذیربط که علیرغم درخواست ها و پیگیری های متعدد، این سوال بی نتیجه ماند.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر اهمیت رسیدگی به وضعیت معیشتی آحاد مردم به ویژه مستمری بگیران و با موافقت این وزارتخانه، بررسی درخواست این مستمری بگیران مبنی بر تناسب دستمزد کارگران مورد بررسی قرار گرفت. در دستور کار 1 باخمن 1394 قرار گرفت و با توجه به رویکرد حمایتی دولت سیزدهم این امر با اخذ مجوز از هیئت مدیره و در مرحله بعدی مجمع عمومی صندوق فوق انجام شد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای اجرای این توزیع متناسب، جلسات متعددی در سطح وزارت اقتصاد و صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها برگزار شده و پس از محاسبات لازم توسط بانک ها، محاسبات توسط صندوق کنترل انجام می شود و در صورت تایید مجوز پرداخت صادر می شود.

حسینی تصریح کرد: با اعمال این تناسب، غرامت مابه التفاوت تاخیر 26 ماهه تعدیل حقوق بیش از 130 هزار مستمری بگیر صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها با قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، فرآیند کنترل محاسبات مربوط به بانک های ملت، بازرگانی، توسعه صادرات و قرض الحسنه مهر به پایان رسیده و بانک های مذکور مجاز به پرداخت مابه التفاوت ناشی از این توزیع متناسب شده اند. پرداخت مابه التفاوت سایر مستمری بگیران مشمول مستمری به محض قطعی شدن محاسبات توسط بانک مربوط و تایید محاسبات توسط صندوق مذکور انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید