پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از این ماه حقوق بازنشستگان چقدر افزایش یافت؟ + جزئیات

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از این ماه حقوق بازنشستگان چقدر افزایش یافت؟  + جزئیات

حقوق بازنشستگان در ماه جدید افزایش می یابد و این ودیعه جدید مستمری بگیران که شامل برخی از مستمری بگیران می شود به زودی پرداخت خواهد شد.

طبق روال هر سال حقوق بازنشستگان در ابتدای سال جدید اندکی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان مانند سایر حقوق ماهانه پرداخت می شود. مجلس در سال 1401 افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کرد و طبق آخرین اخبار حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شد. اخبار منتشر شده از سوی کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که در نهایت حقوق بازنشستگان در سال جاری افزایش و یکسان خواهد شد.

برخی از بازنشستگان به زودی سپرده جدیدی خواهند داشت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پرداخت پاداش پایان خدمت به 1400 معلم بازنشسته از امروز خبر داد.

رضا حاجی پور با اشاره به پیگیری های وی و کمیسیون آموزش در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت به 1400 معلم بازنشسته گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده مقرر شد پس از پرداخت 20 درصد پاداش پایان خدمت به معلمان بازنشسته، مابقی مبلغ پاداش در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم آمل در شورای اسلامی تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده با وزیر آموزش و پرورش این امر تامین و مبلغ مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت به خزانه واریز شده است. کل کشور

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: بنابراین از امروز پاداش پایان خدمت 1400 معلم بازنشسته به طور کامل پرداخت و حق این عزیزان به آنها تعلق می گیرد. (منبع: اقتصاد 100)
زمان واریز معوقات بازنشستگان

معوقات تمامی مستمری بگیران طی چند روز گذشته پرداخت شده است.اداره «فعالیت های مالی» صندوق ملی «بازنشستگان» در اطلاعیه ای از پرداخت و تسویه کامل کسورات دستگاه های اجرایی مربوط به حقوق آبان ماه سال جاری خبر داد. مستمری بگیران این صندوق

در این اطلاعیه آمده است: کسورات از حقوق آبان ماه 1401 مستمری بگیران و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کشوری بابت واریز به حساب بانک ها و سایر اعتبار فروشان در تاریخ سیزدهم به صاحبان حساب دستگاه های اجرایی واریز شد. و 14 دسامبر 1401 و به طور کامل مستقر هستند.

بر اساس این اطلاعیه، صندوق بازنشستگی کشوری در حال حاضر هیچ گونه تعهدی «پرداخت نشده» در قبال مطالبات دستگاه های اجرایی ندارد.

همچنین بر اساس مصوبه شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران سایر مقاطع، این افزایش نیز محاسبه و واریز می شود.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبه شورای اسلامی در خصوص افزایش مستمری بگیران سایر سطوح تامین اجتماعی از آبان ماه، معوقات ماه های گذشته سال جاری از پایان به حساب مستمری بگیران این سازمان واریز می شود. این سال

همسان سازی دستمزد بازنشستگان به این معنی است که دستمزد افراد کم دستمزد در گروه شغلی آنها باید نزدیک به دستمزد افراد با دستمزد بالا باشد. رئیس کمیته برنامه و بودجه در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد: یکسان سازی حقوق بازنشستگان به منظور ایجاد انصاف در پرداخت ها در برنامه ساختاری هفتم اجرا می شود که اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار مستمری بگیر منتظر اجرای مصوبه قانونی یکسان سازی حقوق بازنشستگان هستند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کار) در جلسه اتحادیه ایثارگران جامعه کار گفت: سهم سازمان تامین اجتماعی باید در برنامه هفتم و قانون بودجه سال 1402 دیده شود. فصل خوشه چینی و اگر وزارت کار و تامین اجتماعی نتواند سهم سرانه ما را برای سال 1402 ببیند، باید اعتراض کنیم.

صادقی گفت: دولت برای خانواده وی نسخه روشنی دارد. تناسب و اعاده به خدمت برای آنها اعمال می شود اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی این اتفاق نمی افتد.

علی دهگانکیا; رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران با اشاره به آغاز پرداخت معوقات از این ماه گفت: در حال حاضر رایزنی در خصوص تعدیل حقوق در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری تصمیم گیری شود. البته هنوز مذاکرات مستقیمی با مدیر عامل تامین اجتماعی در این راستا انجام نداده ایم و به دنبال فرصتی برای دیدار با وی هستیم. این موضوع یکی از مطالبات اصلی مستمری بگیران و بخشی از برنامه ششم تامین اجتماعی است. در صورت تمدید تناسب برای سال آینده، برنامه هفتم پیشنهاد می شود. بنابراین انتظار کانون بازنشستگان این است که مدیرعامل مستقیماً وارد این موضوع شود و به وعده های پذیرش ۲۵ درصد بدهی به بازنشستگان و سایر سطوح عمل کند. البته لازم است مجری تامین اجتماعی در این باره مصاحبه کند و پاسخ مردم را بدهد تا خیالشان راحت شود. در خصوص معوقات نیز مشاهده می کنیم که قول مدیرعامل مبنی بر پرداخت از آبان ماه محقق شده است.
بدهکاری که مطالبه دارد

وی درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی دولتی توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی حدود 8 هزار میلیارد تومان به بیمارستان ها و داروخانه های دولتی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی بدهکار است. از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی دولتی خدمات ارائه کرده است که در نتیجه این سازمان 13 هزار میلیارد تومان به آنها بدهکار است. بدهکار امروز اعلام کرد که برای تسویه بدهی 8 هزار میلیارد تومانی خود به بیمه شدگان خدماتی ارائه نمی کند. اگر 13 هزار میلیارد بدهی باشد خودش این بدهی را حل می کند. تامین اجتماعی می تواند 8 هزار میلیارد را نقدا پرداخت کند یا بقیه بدهی خود را که 5 هزار میلیارد است از 13 هزار میلیارد پرداخت کند. این همان چیزی است که تامین اجتماعی از مراکز درمانی دولتی ادعا می کند، اما امروز بدهکار درخواست تامین اجتماعی کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران ادامه داد: به نظر می رسد نباید بدهی تامین اجتماعی پرداخت شود اما از آنجایی که مراکز درمانی طلبکار هستند باید این مبلغ برای ارائه خدمات به بیمه شدگانمان تسویه شود. متأسفانه این سوال دور از انصاف است. با توجه به این مشکل، DVMU نباید مستمری بگیر یا بیمه شده را در محل خود رها کند و آنها را در مرکز اختلاف با سازمان بیمه قرار دهد. در این صورت باید به فکر حل مشکل باشند نه اینکه بیمه شده را به قربانی تبدیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید