حقوق بازنشستگان از شهریور 28 درصد افزایش می یابد نه 38 درصد

حقوق بازنشستگان از شهریور 28 درصد افزایش می یابد نه 38 درصد

افزایش 38 درصدی دستمزدها به همراه 515 هزار تومان از شهریورماه در تصمیمات قانونی اجرایی و نحوه تسویه معوقات مشخص می شود.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: احکام جدید این مستمری بگیران در شهریور ماه صادر می شود و حقوق این بستگان بر اساس مصوبه جدید و همچنین نحوه تامین منابع و نحوه تامین منابع خواهد بود. و مدت زمان پرداخت مابه التفاوت ماه های قبل با همکاری کانون های مستمری بگیران متعاقبا اعلام می گردد.

نکته ای که در مورد این مصوبه باید به آن توجه کرد این است که بازنشستگان سایر سطوح قانونی تامین اجتماعی باید مراقب باشند در محاسبه افزایش حقوق خود دچار اشتباه نشوند. براساس مصوبه قبلی دولت از ابتدای سال جاری افزایش 10 درصدی فیش های حقوقی این گروه اعمال شد و علاوه بر آن 650 هزار تومان برای دستمزدهای زیر 10 میلیون تومان لحاظ شده است. بنابراین میزان افزایش جدید در واقع 28 درصد بیشتر از دستمزد ماه های گذشته خواهد بود و مبلغ 515 هزار تومان برای این 5 ماه برای کسانی که 650 هزار تومان قبلی دریافت کرده اند با احتساب این موارد محاسبه می شود. درآمد

پس از نهایی شدن مصوبه دولت در خصوص حقوق این قشر از مستمری بگیران، تشکل های کارگری نسبت به آن واکنش نشان دادند و در نتیجه مطالبه حقوق بازنشستگان، تعطیلی آن را پذیرفتند. حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بیانیه ای که ایلنا منتشر کرد، گفت: «تا اصلاح همه مصوبات، پیگیری ها باید ادامه داشته باشد، پس خدای نکرده شاهد تفسیر جدیدی باشیم».

دیدگاهتان را بنویسید