حمله با چاقو در کانادا دست کم 25 کشته و زخمی برجای گذاشت

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در پیامی که در توئیتر منتشر کرد به این رویداد واکنش نشان داد و گفت: حملات در ساسکاچوان وحشتناک و دلخراش است. من به کسانی فکر می کنم که عزیزی را در این حادثه از دست دادند یا مجروح شدند.

پلیس ساسکاچوان دو مظنون را به نام های دیمین ساندرسون 31 ساله و مایلز ساندرسون 30 ساله شناسایی کرد و هویت آنها را خواست، اما جزئیات بیشتری در مورد انگیزه آنها از چاقو کشی مرگبار ارائه نکرد.

روندا بلک مور، افسر فرمانده پلیس سواره سلطنتی کانادا در ساسکاچوان، گفت: به نظر می رسد که برخی از قربانیان ممکن است هدف این حمله بوده باشند و برخی از قربانیان نیز به طور تصادفی هدف قرار گرفته اند و هنوز برای صحبت در مورد آن خیلی زود است. انگیزه جنایتکاران است.”

این رویداد مرگبار در یک جامعه محلی کانادایی به نام «جیمز اسمیت کری» اتفاق افتاد که حدود 3400 نفر جمعیت دارد و اعضای آن عمدتاً به کشاورزی، شکار و ماهیگیری مشغول هستند.

اجساد قربانیان در 13 مکان از جمله زمین های قبیله جیمز اسمیت کوری و روستای کوچک ولدون پیدا شد.

این حمله با چاقو در اوایل صبح یکشنبه گزارش شد و پلیس بعداً در سراسر استان هشدار داد که ممکن است با فرار عاملان، حوادث مشابه در مناطق دیگر رخ دهد. از بسیاری از ساکنان ساسکاچوان نیز خواسته شده است که در محل خود پناه بگیرند.

استان ساسکاچوان یکی از استان های جنوبی کانادا است و در مناطق مرکزی این کشور واقع شده و با ایالت های داکوتای شمالی و مونتانا در آمریکا هم مرز است.

دیدگاهتان را بنویسید