حمله داعش به نیروهای عراقی در استان دیالی یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت


ساعت: 07:40
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833715

منابع عراقی روز جمعه اعلام کردند که هسته های تروریستی داعش در حمله به ارتش عراق در حومه حناکین در حدود 100 کیلومتری باکوبه مرکز استان دیالی در شرق بغداد یک نفر را کشته و سه نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شفق نیوز به نقل از یک منبع امنیتی در دیالی گزارش داد که عناصر داعش به یک پایگاه نیروی امنیتی متعلق به لشکر یکم ارتش در منطقه قولایی در حومه خانقین حمله کردند. حناکین یک شهر مرزی در شرق عراق و در استان کرمانشاه در ایران است.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش عراق به سرعت با مهاجمان شامل نیروهای پشتیبانی حاضر در منطقه درگیر شدند.

این درگیری که زمان دقیق آن از سوی نیروهای امنیتی عراق اعلام نشده بود، با فرار مهاجمان پایان یافت و ارتش عراق توانست موقعیت خود را در منطقه تثبیت کند.

در روزهای اخیر، داعش حملات خود را به مناطقی که عراقی ها آن را “نقاط داغ” در استان دیالی توصیف می کنند، افزایش داده است. در هفته های اخیر داعش بارها به پایگاه های امنیتی و الحشد الشعبی در سایر نقاط کشور حمله کرده است.

گروه تروریستی داعش که در 19 خرداد 1393 به عراق، موصل و اشغال بخش‌هایی از شش استان عراق وارد شده بود، سرانجام در تابستان 1396 با مقاومت مردم عراق و حمایت ایران و محور مقاومت در هم شکست. هسته های خفته این گروه تروریستی مخوف تکفیر

او همچنین به کمین عراقی ها در مناطق مختلف عراق، کمین نیروهای عراقی، حمله به پایگاه ها و مقرها و همچنین عملیات های بمب گذاری و انتحاری ادامه می دهد.


به گزارش دانا؛ گروه تروریستی داعش مسجدی را در شهر مزارشریف افغانستان منفجر کرد و تعدادی از زائران و غیرنظامیان را قبل از کشتن آن در استان دیالی عراق کشت. این گروه از طریق شبکه های اجتماعی مسئولیت انفجار اخیر در یک مسجد شیعیان در مزارشریف افغانستان را بر عهده گرفت. برخی منابع نیز از افزایش تعداد شهدای این انفجار به 45 نفر خبر می دهند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید