حمله به کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در عراق / ساخت پایگاه نظامی جدید ترکیه در دهوک

ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791466

منابع عراقی از حمله جدید به کاروان تدارکات نظامی آمریکا در استان دیوانه خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبرنیوز گزارش داد که کاروان لجستیک نظامی آمریکا به استان دیوانیه عراق اعزام شده است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

یک سرکرده برجسته داعش در تپه های حمرین کشته شد

یک منبع امنیتی از کشته شدن یکی از سرکردگان برجسته داعش در یک حمله هوایی در منطقه بین دیالی و صلاح الدین در کوه های حمرین خبر داد و گفت: دیالی و صلاح الدین کشته شدند.

این منبع گفت: این یکی از سرکردگان عراقی داعش است که 40 سال سن دارد و اخیراً در بسیاری از حملات تروریستی در جلولا و کارا تپ شرکت داشته است.

استقرار گسترده نیروها در صحرای الانبار

یک منبع امنیتی گفت که نیروهای عراقی شامل ارتش، پلیس، شبه نظامیان، عشایر و سایر نیروها در منطقه بی سابقه 160 کیلومتری در صحراهای الرطبه و القائم نزدیک مرز سوریه مستقر شده اند. پسر ابوعمر البغدادی، رهبر سابق القاعده، در عراق به دنیا آمد.

هشدار در مورد طرح آمریکا

فاضل ابو رجیف کارشناس امنیتی عراق نسبت به طرح آمریکا علیه عراق هشدار داد.

وی افزود: برخی مناطق عراق به محض پایان حضور نظامی آمریکا در عراق شاهد حملات گسترده تروریستی خواهند بود. گسترش دامنه اقدامات تروریستی طرحی از سوی آمریکا برای عذرخواهی از حضور نظامی آمریکا در عراق است.

ابو رجیف گفت که این هشدارها پس از گزارش های قوی مبنی بر حملات تروریستی در الطارمیه، کرکوک، سنجار و برخی مناطق نزدیک مرز عراق و سوریه صادر شده است.

در همین حال، محمد الخالدی، رهبر گروه بیارک الخیر، گفت که افزایش حملات تروریستی که آخرین آن انفجار در بصره بود، توسط کشورهای خارجی حمایت و برنامه ریزی شده است.

ساخت پایگاه های نظامی جدید در دهوک عراق

حوکر الجف، کارشناس امنیتی عراق گفت: «ارتش ترکیه پایگاه های جدیدی را در مرز بین اقلیم کردستان عراق و ترکیه، به ویژه در نزدیکی زاهو ایجاد کرده است.

وی افزود: هدف از ساخت این پایگاه های جدید گشودن مسیر جدیدی بین دهوک و نینوا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید