حمله به کنسولگری ایران نقض پیمان‌های بین‌المللی است

وزارت امور خارجه قطر:

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه را محکوم کرد و آن را نقض توافقات بین المللی و عرف دیپلماتیک خواند.

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد: حمله به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم می کنیم و آن را نقض آشکار توافقات بین المللی و عرف دیپلماتیک می دانیم که حمله به سفارتخانه ها را تلقی می کند. و کنسولگری جرم است.

در این بیانیه آمده است: دولت قطر هدف قرار دادن نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولی را به طور کامل رد می کند و با تاکید بر لزوم حمایت از کارکنان خود بر اساس قواعد حقوق بین الملل، بر موضع قاطع خود در رد خشونت و تروریسم بدون در نظر گرفتن انگیزه تاکید می کند و می گوید: دلایل

وزارت امور خارجه قطر وی در پایان با خانواده قربانیان و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

رسانه دولتی سوریه شامگاه دوشنبه از حمله هوایی ارتش اسرائيل آنها به کنسولگری ایران در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در سمت منطقه جولان اشغالی اطلاع دادند.

در این راستا روابط عمومی عمومی ارتش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از شهادت سردار سرلشکر محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از یارانشان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.



آیا این خبر مفید بود؟