حکم دادگاه لاهه علیه صهیونیست ها نقطه عطف در تاریخ به حساب می‌آید

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: صدور این رای موقت و بدوی از سوی دیوان بین المللی دادگستری نقطه عطفی در تاریخ فعالیت این دیوان در لاهه تلقی می شود. زیرا اسرائیل و حامیانش از جمله آمریکا و انگلیس را در انزوای بین المللی قرار داد.



حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به صدور حکم صادره دادگاه لاهه وی علیه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: طبق قوانین بین المللی، همه کشورهای جهان متعهد به اجرای احکام صادره از دیوان بین المللی دادگستری شده اند.

وی افزود: صدور این رای موقت و بدوی از سوی دیوان بین المللی دادگستری نقطه عطفی در تاریخ فعالیت این دیوان در لاهه محسوب می شود. زیرا اسرائیل و حامیانش از جمله آمریکا و انگلیس را در انزوای بین المللی قرار داد. خشم و محکومیت آمریکا و رژیم صهیونیستی از تصمیم دادگاه و صلاحیت آن نشان دهنده استیصال بین المللی آنهاست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: دیوان بین المللی دادگستری تایید کرد که نسل کشی در غزه این اتفاق از رژیم صهیونیستی افتاد، بحث مهاجرت اجباری مطرح شد، بیش از 93 درصد مردم غزه به غذا دسترسی ندارند و مردم مجبورند فلسطین توسط قراردادها محافظت می شود ملل متحد در پیشگیری از نسل کشی گنجانده شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که دیوان بین المللی دادگستری موضوع نسل کشی را به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داده است و همانطور که می دانید مسئولیت اصلی دیوان کیفری بین المللی رسیدگی به نسل کشی و بر اساس رأی دادگاه بین المللی است. دیوان کیفری بین المللی به بررسی جرایم ارتکابی از منظر کیفری اشاره کرده است.

نوروزی تاکید کرد: پس از صدور حکم اولیه، جو شدید بین المللی علیه اسرائيل ایجاد شده و تأثیر جدی بر افکار عمومی جهان دارد و مردم طبیعتاً خواستار ایستادگی دولت های خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی خواهند بود.


آیا این خبر مفید بود؟