حکم قطعی محکومان حادثه کلانشهر آبادان صادر شد


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918002

دادستان اهواز گفت: پس از گذشت حدود ۶ ماه از ریزش ساختمان کلانشهر آبادان و محاکمه ۲۱ نفر از متهمان پرونده، احکام قطعی محکومان در دادگاه تجدیدنظر صادر و به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دادستان اهواز صادق جعفری چگینی با اعلام این خبر اظهار داشت: هر یک از محکومان به سه سال حبس تعزیری و پرداخت مهریه خانواده و ورثه جان باختگان حادثه، اقامت اجباری، انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم خواهند شد. ابطال پروانه کار و ممنوعیت کار در حرفه مهندسی ساختمان محکوم شده است.

وی افزود: 10 نفر از محکومان هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند و مابقی محکومان محکوم شده اند و قرار بازداشت آنها در اسرع وقت اجرا می شود.

دادستان اهواز با اعلام اسامی محکومان گفت: بخشی از دیه به خانواده جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان پرداخت شد و رای قطعی دادگاه با حضور خانواده های آسیب دیده کلانشهر آبادان اعلام شد. فاجعه.

بر این اساس امین تقوی فر (مهندس ناظر) دو و نیم درصد، امیر اسماعیلی ورد ناجانی (رئیس معاونت سرمایه گذاری و نماینده فنی به نمایندگی از شهرداری) دو و یک درصد و نیم درصد مقصر هستند. عبدالرضا نادریان فر (مدیر دفتر) نظام مهندسی آبادان) به میزان تقصیر ۲ درصد، سعید پارسافر (طراح و مشاور) به میزان تقصیر ۲ درصد، محمد کنبر دزفولی (طراح و مشاور) به میزان تقصیر ۲ درصد، محمودرضا شیرازی (شهردار سابق) به میزان تقصیر یک و نیم درصد، حسین حمیدپور (شهردار سابق) به میزان یک و نیم درصد واگذاری، علیرضا بازفت (ناظر حوزه شهرداری) به میزان تقصیر یک و نیم درصد خطا، خرم مولایی سفید دشتی (ناظر محدوده شهرداری) به میزان یک و نیم درصد خطا، فرهاد میاحی (مدیر) شهرداری منطقه یک) به میزان یک درصد خطا، محمد زوکی (مدیر فنی و شهرسازی شهرداری) به میزان یک درصد خطا، محمد حویزاوی (شهردار) به میزان نیم درصد خطا، فریبرز دائم الذکر (مسئول فنی و شهرسازی از شهرداری منطقه یک) تا نیم درصد تقصیر، علیرضا بچاری (سرپرست) تقصیر شهرداری آبادان نیم درصد، محمدحسن حیاتی (سرپرست شهرداری آبادان) نیم درصد تقصیر، امید طاها زاده (ناظر شهرداری آبادان) تقصیر نیم درصد، سید جمال الدین موسوی (مدیرعامل شرکت مشاور) تقصیر نیم درصد، قنات محسن وزیری نوی (طراح و مشاور) نیم درصد تقصیر، محمدرضا صالحی وانانی (رئیس دفتر نظام مهندسی آبادان) و محمد حاجاپور (مدیر ساختمان) مقصر شناخته و به نیم درصد تقصیر محکوم شدند.

خانواده های قربانیان این حادثه در گفتگو با دادستان مرکز استان خوزستان خواستار رسیدگی کامل به احکام صادره از سوی محکومان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید