حکم نابینا شدن سه نفر برای اجرا به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

روزنامه شهرداری تهران افزود: این احکام مربوط به سه پرونده جداگانه یک زن و دو مرد است که به دلیل نابینایی به قصاص محکوم شده اند.

یکی از این موارد مربوط به درگیری دو زن جوان در یکی از شهرستان های استان کرمانشاه است که در سال 1398 اتفاق افتاد و یکی از آنها روی دیگری اسید پرتاب کرد که منجر به نابینایی چشم راست زن جوان شد.

وی پس از دستگیری اسیدپاش گفت که اسید را برای “انتقام جویی” پرتاب کرده و پس از اعتراف و محاکمه، به درخواست مقتول توسط قضات به اعدام محکوم شد. دیوان عالی کشور این حکم را تایید کرد.

دومین محکوم، جوانی است که در سال 1395 در جریان درگیری مردی را از ناحیه چشم راست نابینا کرده بود که پس از محاکمه متهم، قضات دادگاه استان فارس حکمی برای مجازات وی صادر کردند که این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

سومین محکوم، مرد جوانی است که در سال 1396 در استان قم با تفنگ شکاری به مردی شلیک کرد و از ناحیه چشم چپ او را نابینا کرد. وی پس از تشکیل پرونده به درخواست شاکی پرونده به قصاص چشم محکوم شد.

رکنا درباره این خبر نوشت که اجرای این احکام به دلیل اینکه هر سه پرونده در مرحله اجرا بود اما امکانات و شرایط لازم برای اجرای احکام در این سه استان وجود نداشت و هر سه پرونده باید تعیین تکلیف می کرد. وظیفه اجرای حکم به استان تهران فرستاده شد.

در اسفند 1392، رسانه های ایران گزارش دادند که حکم قصاص چشم در برابر چشم برای اولین بار اجرا شده است. در آبان 1394 نیز گزارش شد که حکم قصاص چشم در تهران اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید