توضیحات دادسرای جنایی تهران در خصوص پرونده نیکا شاکرمی


ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901444

سرپرست دادسرای تهران در خصوص پرونده نیکا شاکرمی احتمال ارتباط مرگ وی با اعتراضات اخیر را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی استان تهران در خصوص جزییات پرونده نیکا شاکرمی گفت: ساعت 7:30 صبح روز چهارشنبه 30 شهریور ماه جاری ساکنان ساختمانی در جاده امیر اکرم متوجه جسد بانوی جوانی شدند. حیاط، همانطور که بلافاصله به اداره پلیس منطقه اطلاع داده شد. تیم های تخصصی به محل حادثه اعزام شدند و متوجه شدند این زن از ساختمان همسایه به داخل حیاط این خانه پرتاب شده است.

به گزارش میزان، شهریاری با اشاره به کشف کوله پشتی این زن در پشت بام ساختمان مجاور گفت: جسد بلافاصله به عنوان فردی ناشناس به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرپرست دادسرای امور جنایی استان تهران تصریح کرد: پزشکی قانونی با دستور مقام قضایی کالبد شکافی و نمونه برداری سم شناسی و پاتولوژیک انجام داد.

شهریاری گفت: در تشریح و معاینه جسد آثار شکستگی های متعدد در ناحیه لگن، سر، اندام های فوقانی و تحتانی، دست و پا و همچنین در ناحیه لگن مشاهده شد که نشان می دهد فرد از ارتفاع به پایین پرتاب شده است. با بررسی های انجام شده مشخص شد که این فرد پرتاب شده است.

وی با بیان اینکه در معاینات پزشکی قانونی هیچ رد گلوله روی بدن جسد مشاهده نشد، تصریح کرد: همسایه های ساختمانی که جسد در آن پیدا شد، گفتند ساعت 3 بامداد صدایی شنیده اند اما متوجه سقوط زن نشده اند.

سرپرست دادسرای امور جنایی استان تهران شناسایی قطعی جسد را نیکا شاکرمی 17 ساله عنوان کرد و گفت: ساختمانی که کوله پشتی این زن در آن کشف شد در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و 2 کارخانه تولید پوشاک در آن مشغول به فعالیت هستند. کارگران در آنها کار می کردند و از ساختمان محافظت می کردند.

شهریاری تصریح کرد: با بررسی تصاویر دوربین های محلی مشخص شد صبح روز حادثه خانم نیکا شاکرمی با کوله پشتی وارد ساختمان شده و با نیمه ساخته بودن ساختمان و باز شدن درب، زنگ به صدا در نیامده است.

وی افزود: بررسی ها حاکی از آن است که خانه خاله خانم شکرمی در لاین کنار این ساختمان و 2 بلوک بالاتر از محل پیدا شدن جسد است. هنوز انگیزه ورود این زن به ساختمان ناتمام مشخص نشده است.

سرپرست دادسرای استان تهران تصریح کرد: خانم نیکا شاکرمی روز 29 شهریور (روز قبل از حادثه) به منزل برنگشت و مادرش با وی تماس های زیادی برقرار کرد و از وی خواست که به خانه خود یا خانه عمه اش برگردد. اما علیرغم تماس ها، خانم نیکا شاکرمی مدت زیادی به خانه نیامد.

شهریاری افزود: مادر مرحوم شاکرمی با یکی از دوستان دخترش به نام آیدا تماس گرفت و از او خواست که به دخترش زنگ بزند و از او بخواهد به خانه بیاید اما نیکا شاکرمی از آمدن به خانه امتناع کرد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با بیان اینکه پدر مرحوم نیکا شاکرمی فوت کرده است، گفت: مادر مرحوم شاکرمی روز پنجشنبه 16 مهرماه به اداره اطلاعات مراجعه و از ناپدید شدن دخترشان خبر داد.

شهریاری افزود: پس از ملاقات خانواده، جسد در همان روز شناسایی و جسد روز شنبه ۱۸ اسفندماه تحویل خانواده می شود.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان داد این حادثه به اغتشاشات اخیر مربوط نمی شود، گفت: در بدن متوفی هیچ اثر گلوله ای مشاهده نشده و شواهد نشان می دهد که عامل مرگ فرد پرتاب شده بوده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تصریح کرد: تمامی کارگران ساختمان مورد بازجویی و بازجویی قرار گرفتند و حتی تعدادی نیز دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: خانم نیکا شاکرمی مدرسه نرفته و در کافه مشغول به کار بوده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: پرونده در حال رسیدگی است و نتیجه در اسرع وقت اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید