تقلب CNN در مورد مرگ نیکا شاکرمی / جنجال بزرگ در گزارش 5 دقیقه ای


ساعت: 18:20
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906877

سی‌ان‌ان در گزارشی دو ویدئوی ادعایی از حضور نیکا شاکرمی در تجمعات منتشر کرد و مدعی شد که او در همان روز دستگیر شده است. این گزارش حاوی اشتباهات و دروغ هایی است که بار دیگر پروژه ترور را برای بهره برداری سیاسی افشا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 9 شهریورماه به پلیس اطلاع داده شد که جسد دختری در حیاط پشتی خانه ای در خیابان لبافی نژاد پیدا شد که بر اثر سقوط از پشت بام خانه ای مجاور در حیاط خانه مورد نظر جان خود را از دست داد. کوله پشتی و تلفن همراه متوفی روی پشت بام خانه چهار طبقه همسایه بود.

نام این دختر جوان نیکا شاکرمی 16 ساله اهل خرم آباد لرستان بود که با مادر و عمه خود در تهران زندگی و کار می کرد. تحریک احساسات خانواده اش، کوره شورش را داغ نگه می داشت.

اخیرا CNN در گزارشی دو ویدئوی ادعایی از حضور نیکا شاکرمی در این تجمعات منتشر کرده و مدعی شده است که وی در همان روز بازداشت شده است.

گزارش این شبکه اگرچه چیز جدیدی نبود، اما حاوی اشتباهات و دروغ هایی بود که بار دیگر پروژه ترور و تلاش برای ترور کردن او توسط ماموران را افشا کرد.

CNN ویدئوهایی از حضور نیکا شاکرمی در تجمع بلوار کشاورز نشان می دهد، اما نکته اینجاست که حضور او چیز جدیدی نیست و خاله و مادر نیکا در مصاحبه ای چنین گفته اند.

در تصاویر ادعایی این شبکه تنها نیکا در محل تجمع دیده می شود و هیچ نشانی از دستگیری وی نیست، اما در این گزارش مدعی شده است که وی در بلوار محاصره و دستگیر شده است، اما در اینجا دو نکته قابل توجه است. به گفته دوستان نیکا، مادرش قبلا گفته بود که او متواری شده و برای اثبات دستگیری خود مدعی شده بود که پلیس او را تعقیب می کند.

با توجه به فیلمی که از ورود وی به داخل ساختمان موجود است، مسلم است که وی از محل متواری شده و بر اساس این ضبط و خونسردی وی، خبری از تعقیب و گریز نیست. حتی با کنار گذاشتن آن فیلم، مادر نیکا ادعا می کند که او تا ساعت 11:30 شب آزاد بوده است، یکی دیگر از اشتباهات CNN.

این شبکه گزارش می دهد که نیکا ساعت 20:37 دستگیر و بازداشت شد و گوشی وی از سرویس خارج شد. در این صورت سابقه تماس او با دوستانش که عمه و مادرش در مصاحبه ها به آنها اشاره می کنند چیست؟ مادر نیکا در ویدئویی که در مورد مرگ دخترش منتشر کرده است، گفته که بین ساعت 11:30 تا 11:40 شب با او تماس گرفته و مادر دوست پسرش نیز دائماً با او در تماس بوده است.

در ادامه مادر نیکا شاکرمی شب قبل از حادثه از طریق پیامک های متعددی نسبت به وضعیت وی ابراز نگرانی کرد و از وی خواست که به خانه بازگردد، اما با وجود پیام های متعدد مادرش از ساعت 21:26 تا 23:05 شب 29 شهریور و خروج از کشور. بدون پاسخ نیکا، سرانجام در ساعت 04:57:48 بامداد سی ام شهریور در پیامی به مادرش نوشت: تقصیر هیچکس نبود!

سی‌ان‌ان برخلاف رویکرد حرفه‌ای در گزارش‌گری، سعی کرد گزارشی کذب درباره نیکا شاکرمی پخش کند، اما در این گزارش، با اظهارات قبلی خانواده او همخوانی نداشت و با دروغ‌های آشکار مدعی دستگیری و مرگ او شد.

دیدگاهتان را بنویسید