افشاگری جنجالی از مرگ تلخ نیکا شاکرمی

به گفته وکیل خانواده، پرونده نیکا شاکرمی، نوجوانی که اوایل مهرماه به دلایل نامعلومی فوت کرد، هنوز در مراحل اولیه است. طی روزهای گذشته محمد شهریاری، رئیس تعقیب کیفری، عکسی از گوشی این دختر نوجوان را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و زیر آن نوشت: فتوشاپی نیست، واقعی است، از گوشی نیکا شاکرمی گرفتیم. #وقتی_دوست_داری_آرام_بخوابی. عکس برگرفته از گوشی نیکا شاکرمی که برخی می گویند منتسب به نیکا است.

افشاگری جنجالی از مرگ تلخ نیکا شاکرمی

رضا باقری وکیل این خانواده این موضوع را به طور کامل تکذیب می کند و در مورد روند رسیدگی به پرونده و برخی شایعات منتشر شده توضیح می دهد.

* (در خصوص پرونده نیکا شاکرمی و انتشار عکس منتشر شده در صفحه اینستاگرام محمد شهریاری رئیس دادسرا): این عکس منتشر شده منتسب به نیکا را کاملا تکذیب می کنیم، کاری که آقای شهریاری انجام داده خلاف قانون است و ایشان حق چنین کاری را نداشت آقای شهریاری رئیس دادسرای جنایی است، قاضی ممتاز، باتجربه و آگاه است، بنابراین من بسیار تعجب می کنم که چنین کاری انجام داده است. لطفاً توجه داشته باشید که در این مرحله از پرونده، ما مجاز به ارائه گزارش موردی نیستیم. اما در مجموع در این مورد شکایت کرده ایم اما هنوز شخص خاصی را که دقیقا این کار را انجام داده است، متهم نکرده ایم.

* اما نکته دیگر اینکه ما با قاضی پرونده صحبت کردیم، معتقد بودیم مرگ این دختر خودکشی نبوده، ایشان بازپرس شعبه پنجم و قاضی محترم و محترمی هستند که بدون اینکه در تحقیقات با ما همکاری داشته باشند. هرگونه محدودیت یا ممنوعیت در واقع ما خود را طرف آنها می دانیم اما پرونده هنوز در مرحله اولیه و مقدماتی است.

* خلاصه نظر من این است که این یک تصادف انتحاری نیست، اما ما بقیه ماجرا را نمی دانیم و حتی خود قاضی هم نمی داند. ما حق اظهار نظر در مورد محتوای پرونده را نداریم زیرا مغایر با ماده 91 قانون بوده و پیگرد کیفری خواهد داشت. در هر صورت من به عنوان یک وکیل هیچ مانعی برای هدایت پرونده نداشتم، حتی قاضی پرونده به من گفت که شما هیچ مانعی برای رسیدگی ندارید و در صورت شک می توانید کاملا آزادانه به ما بگویید تا بتوانیم آن را روشن کنیم. آنها را بالا البته این توافق بین وکیل و قاضی است که مثل دو دست یا دو بال کنار هم هستند تا پرونده را جلو ببرند. اگر دخالتی در پرونده به عنوان مانع باشد در بیان آن تردیدی نمی کنم و حتما همین کار را خواهم کرد.

* همانطور که گفتم پرونده هنوز در مراحل اولیه است، در واقع هنوز گزارش پزشکی قانونی نرسیده و گزارشات تکمیل نشده است، حتی در حال حاضر قاضی یا هر شخص دیگری نمی تواند تشخیص درستی بدهد زیرا اولین قدم این است که گزارش پزشکی قانونی را دریافت کنیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم و بحث کنیم. در واقع ابهامات زیادی در این مورد وجود دارد، یعنی این پرونده یک وضعیت مرموز دارد که اتفاقی که برای این دختر در این خانه افتاده است و هیچکس نمی داند، ما هنوز از چیزی نمی دانیم و از اتفاقات آنجا کاملا بی اطلاع هستیم.

* (با تاکید بر اینکه ابهاماتی در پرونده وجود دارد و معما همچنان حل نشده است، در خصوص پاسخ پزشکی قانونی): بنابراین هرکس در این مورد قضاوت کند، قضاوت او بی اساس است. طبیعی است که هنوز جواب پزشکی قانونی به دست ما نرسیده است، چون تحقیقات در حال انجام است که زمان بر است، البته برخی از نتایج هم آمده است و شایسته نیست در این مورد توضیحی داده شود. یعنی چند آزمایش که وقت نگرفت جوابش به قاضی منعکس شد و خارج از آن هم تحقیق می کنیم.

* (در رابطه با دستگیری اهالی ساختمانی که گفته می شد نیکا شاکرمی چند ساعت در آنجا بوده است): ببینید من چه می دانم تا هفته گذشته هشت نفر از آن ساختمان دستگیر شده اند و همچنان در بازداشت هستند. من پنج تا شش روز است که این اطلاعات را دارم و با آنها ملاقاتی نداشته ام و از نتیجه مصاحبه های انجام شده با این افراد اطلاعی ندارم. همچنین ایشعان در پاسخ به سوالی مبنی بر تجاوز به عنف نیکا شاکرمی که قبل از مرگ برای وی اتفاق افتاد، تاکید کرد: این سوال را کاملا تکذیب می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید