مرگ نیکا شاکرمی به دلیل خودکشی نبود

به گزارش روزنامه شرق، در روزهای گذشته محمد شهریاری، رئیس تعقیب کیفری با انتشار عکسی از گوشی این دختر نوجوان در صفحه اینستاگرام خود زیر آن نوشت: این فتوشاپ نیست، واقعی است، ما آن را گرفتیم. از گوشی شاکرمی نیکا.» رضا باقری وکیل این خانواده در گفت وگو با «کوسه» این موضوع را به طور کامل تکذیب می کند و درباره روند پرونده و برخی شایعات منتشر شده توضیح می دهد.

انتساب این عکس به نیکا را تکذیب می کنیم

رضا باقری وکیل پایه یک دادگستری در خصوص پرونده نیکا شکرمی و انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام محمد شهریاری در صفحه اینستاگرام محمد شهریاری می گوید: این عکس منتسب به نیکا را کاملا تکذیب می کنیم. که منتشر شد، کاری که آقای شهریاری انجام داد خلاف قانون بود و حق نداشتند چنین کاری بکنند. آقای شهریاری رئیس دادسرای جنایی است، قاضی ممتاز، باتجربه و آگاه است، بنابراین من بسیار تعجب می کنم که چنین کاری انجام داده است. لطفاً توجه داشته باشید که در این مرحله از پرونده، ما مجاز به ارائه گزارش موردی نیستیم. اما در مجموع ما در این پرونده شکایت کرده‌ایم، اما به‌طور مشخص اتهامی به این موضوع وارد نکرده‌ایم که این وکیل دادگستری ادامه می‌دهد: اما نکته دیگر این است که با قاضی پرونده صحبت کردیم. ما معتقد بودیم که مرگ این دختر خودکشی نبوده، آنها بازپرس مدار پنجم و قضات محترم و محترمی هستند که بدون محدودیت و ممنوعیت در تحقیقات با ما همکاری کردند. در واقع ما خود را طرف آنها می دانیم اما پرونده هنوز در مرحله اولیه و مقدماتی است.

این خودکشی نبود

باقری خاطرنشان می کند: در مجموع نظر من این است که این یک حادثه انتحاری نیست، اما بقیه ماجرا را نمی دانیم و حتی خود قاضی هم نمی داند. ما حق اظهار نظر در مورد محتوای پرونده را نداریم زیرا مغایر با ماده 91 قانون بوده و پیگرد کیفری خواهد داشت. در هر صورت من به عنوان یک وکیل هیچ مانعی برای هدایت پرونده نداشتم، حتی قاضی پرونده به من گفت که شما هیچ مانعی برای رسیدگی ندارید و در صورت شک می توانید کاملا آزادانه به ما بگویید تا بتوانیم آن را روشن کنیم. آنها را بالا البته این توافق بین وکیل و قاضی است که مثل دو دست یا دو بال کنار هم هستند تا پرونده را جلو ببرند. اگر دخالتی در پرونده به عنوان مانع باشد در بیان آن تردیدی نمی کنم و حتما همین کار را خواهم کرد.
باقری می افزاید: همانطور که گفتم پرونده هنوز در مراحل اولیه است، در واقع گزارش پزشکی قانونی هنوز نرسیده است و گزارش ها تکمیل نشده است، حتی در حال حاضر قاضی یا هر شخص دیگری نمی تواند تشخیص درستی بدهد زیرا گام اول دریافت گزارش پزشکی قانونی است تا بتوانیم درباره آن تصمیم گیری و بحث کنیم. در واقع ابهامات زیادی در این مورد وجود دارد، یعنی این پرونده یک وضعیت مرموز دارد که اتفاقی که برای این دختر در این خانه افتاده است و هیچکس نمی داند، ما هنوز از چیزی نمی دانیم و کاملاً از آنچه در آنجا رخ داده بی اطلاع هستیم. وکیل خانواده نیکا شاکرمی با تاکید بر اینکه ابهاماتی در این پرونده وجود دارد و معما هنوز حل نشده است، درباره پاسخ پزشکی قانونی می گوید: بنابراین هرکس در این مورد قضاوت کند، قضاوتش بی اساس است. طبیعی است که هنوز جواب پزشکی قانونی به دست ما نرسیده است، چون تحقیقات در حال انجام است که زمان بر است، البته برخی از نتایج هم آمده است و شایسته نیست در این مورد توضیحی داده شود. یعنی چند آزمایش که وقت نگرفت جوابش به قاضی منعکس شد و خارج از آن هم تحقیق می کنیم.
باقری در مورد دستگیری اهالی ساختمانی که گفته می شود نیکا شاکرمی چند ساعتی در آنجا بوده است، می گوید: ببینید من چه می دانم تا هفته گذشته هشت نفر از آن ساختمان دستگیر شده اند و همچنان در بازداشت هستند. من پنج تا شش روز است که این اطلاعات را دارم و با آنها ملاقاتی نداشته ام و از نتیجه مصاحبه های انجام شده با این افراد اطلاعی ندارم. همچنین ایشعان در پاسخ به سوالی مبنی بر تجاوز به عنف نیکا شاکرمی که قبل از مرگ برای وی اتفاق افتاد، تاکید کرد: این سوال را کاملا تکذیب می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید