خبر عجیب پرسپولیسی ها از دیدار با سپاهان؛ چالش جنجالی یحیی

خبر عجیب پرسپولیسی ها از دیدار با سپاهان؛  چالش جنجالی یحیی

تعویض میلاد سرلک در آخرین دقیقه دیدار مقابل ذوب آهن اولین جدایی او از جمع سرخپوشان در فصل جاری لیگ برتر ایران بود. او تاکنون 990 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و بیشتر وقت خود را در زمین سپری کرده است و این در حالی است که همسرش همیشه در حال تغییر است.

با احمد نورالهی و میلاد سرلک که فصل گذشته یک زوج هافبک دفاعی تشکیل داده بودند و تا پایان فصل هماهنگی خوبی داشتند، حالا جدایی نورالهی باعث شده تا پرسپولیس در این پست با چالش هایی روبرو شود.

یحیی در ابتدای فصل خرید جدیدی برای رضا اسدی، هافبک شماره 8 خود انجام داد، اما او هرگز در حد یک هافبک دفاعی سخت کوش ظاهر نشد تا از روی نیمکت اخراج شود و به عنوان بازیکن نجات پیدا کند. اسد در سه بازی اول فیکس شد و در دو بازی دوم در نیمه دوم تعویض شد و سپس در سه بازی متوالی نیمکت نشین شد و حالا در سه بازی اخیر 47 دقیقه متوالی بازی کرد تا سیزدهمین بازیکن شود. در پرسپولیس در تعداد دقایق حضور در زمین.

هافبک دفاعی سابق سایپا و تراکتورسازی میانگین 41.36 دقیقه در هر بازی برای سرخپوشان داشت که او را به خریدی نه چندان موفق تبدیل کرد. با این حال با کمکی که در دیدار مقابل پیکان کرد باز هم توجه ها را به خود جلب کرد.

ناامیدی از رضا اسدی باعث شد تا یحیی در بازی با صنعت نفت به کمال کامیابی نیا اعتماد کند و او را در چهار بازی متوالی در ترکیب اصلی قرار دهد و حتی یک بار بازوبند کاپیتانی را به او سپرد.

کمال که از مصدومیت بازگشته بود در این بازی چهار نمایش قابل قبول داشت اما یحیی تصمیم گرفت دوباره تلاش کند. با استفاده از محمد شریفی.

جوان‌ترین بازیکن تیم پرسپولیس از ابتدا مقابل پیکان و ذوب آهن بازی کرد و در دیدار جام حذفی مقابل ویستاتوربین نیز گلزنی کرد که اولین گل او با پیراهن تهرانی بود، اما مصدومیت شریفی امکان بازی مقابل سپاهان را فراهم می‌کند. یحیی تصمیم جدیدی خواهد گرفت.

در مجموع رضا اسدی 455 دقیقه (96/45 درصد)، کمال کامیابی نیا 303 دقیقه (61/30 درصد) و محمد شریفی 158 دقیقه (96/15 درصد) در پرسپولیس در این فصل بازی کردند که مجموع دقایق سپری شده در این فصل کمتر از تعداد بازی‌های پرسپولیس بود. دقایقی از بازی میلاد سرلک.

این آمار به خوبی نشان می دهد که یحیی در انتخاب زوج سرلک با تردیدهای جدی مواجه است و شاید سخت ترین انتخاب او برای بازی با سپاهان همین پست باشد. جایی که البته با انتخاب بین رضا اسدی و کمال کامیابی نیا، ضریب تجربه را در تیمش افزایش می دهد و با موقعیت مساعد در دفاع مقابل حریف قرار می گیرد، اما در عین حال احتمالاً عناصر خلاقیت کافی وجود نخواهد داشت. .

دیدگاهتان را بنویسید