خبر مهم با جزییات صدور احکام ارزشیابی معلمان

خبر مهم با جزییات صدور احکام ارزشیابی معلمان

محمد خلیل عسکری در نشست مدیران تیم های نظارت، ارزشیابی و بهسازی مدارس کانون های بسیج آموزش و پرورش سراسر استان در شیراز افزود: هم اکنون تمامی ادارات آموزش و پرورش استان با جدیت پیگیر تصویب نمرات و صدور احکام حتی در روزهای آخر هفته هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیروی از مقام معظم رهبری یکی از راهبردی ترین برنامه های اجرایی در نظام جمهوری اسلامی است که با استفاده از اندیشه های ارزشمند امام خمینی (ره) توانسته است بسیاری از چالش ها را پشت سر بگذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در این مقطع تداوم انقلاب اسلامی مرهون نقش محوری فقیه و اطاعت است.

وی گفت: در این راستا آموزش و پرورش به عنوان راهبردی ترین و اساسی ترین مولد سرمایه اجتماعی می تواند در تبیین این راهبرد و دستیابی به این هدف موثر باشد.

عسگری بیان کرد: در آموزش و پرورش کار معلم است که بیشترین نتایج را به دست می آورد و برای رسیدن به این هدف در نظام تعلیم و تربیت باید وظیفه سازماندهی برای معلم در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از مهمترین فرصت ها بحث نیروی انسانی است، آموزش و پرورش امروز نیازمند نیروی انسانی انقلابی است که به مبانی انقلاب اعتقاد داشته باشد و علاقمند به اجرای سیاست های راهبردی سند تحول بنیادین باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از قابل اعتمادترین ظرفیت ها برای دستیابی به این هدف در سطح ادارات و مدارس در کنار سایر ظرفیت ها و سازمان ها، مجموعه فرهنگی بسیج است که می تواند کار کارکنان را شکل دهد. سطح انقلاب در مدارس».

عسگری با قدردانی از زحمات همه فرهنگیان استان در عرصه تعلیم و تربیت، حضور کم نظیر معلمان و دانش آموزان استان در مراسم اعتکاف، راهپیمایی های 22 بهمن و 13 آبان امسال را برشمرد و گفت: علیرغم همه تلاش های صورت گرفته دشمن برای ناکام گذاشتن مجموعه فرهنگیان و دانش‌آموزان، اما حضور دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس در برنامه‌ها بسیار چشمگیر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین یادآور شد: آموزش و پرورش از وضعیت موجود رضایت ندارد و آن را مناسب نمی داند و همه مدیران مدارس و معلمان استان باید برای ادامه راه تلاش مضاعف کنند.

عسگری در ادامه از تدوین شاخص ها و تهیه گزارش عملکرد مدیران مدارس استان خبر داد و گفت: در این راستا بر خلاف سال های گذشته که فرآیند انتصاب مدیران جدید در پایان شهریورماه انجام می شد، در این راستا، مدیران مدارس استان نیز در این خصوص اقدام کردند. مدیران جدید مدارس اواخر خرداد ماه سال آینده منصوب می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در خرداد ماه سال 1402 در کلیه مدارس اعم از عادی و استثنایی اعم از سمپاد، شهید و نمونه دولتی برای کلیه مدیران گزارش عملکرد تهیه و پس از بررسی این گزارش از اول تیرماه در مدارسی که عملکرد آموزشی و آموزشی آنها در صورت مطلوب نبودن، فرمانداران جدید منصوب می شوند.

عسگری گفت: همه معلمان مدارس استثنایی استان بر اساس اهداف سند تحول بنیادین به صورت جامع ارزیابی می شوند و انحصارات ایجاد شده توسط برخی را برطرف می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: زمینه کار در مدارس را در اختیار افرادی قرار می دهیم که دلبسته این نظام و انقلاب بوده و تمرکزشان بر اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی ذکر شده در اسناد فوق از جمله سند تحول باشد. و تشریح گام دوم انقلاب.

عسگری بیان کرد: مدیران مدارس باید بدانند که طبق ضوابط اجرایی مدرسه باید بر کار دانش آموزان و معلمان نظارت داشته باشند و مسئولیت کامل نظم و انضباط در مدرسه مستقیماً بر عهده مدیر است و او باید در این زمینه مسئولیت داشته باشد. مسئوليت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از مهمترین شاخص های اساسی در انتخاب مدیران مدارس عملکرد آنها در اتفاقات اخیر و آتی است که دشمن برای کشورمان در نظر گرفته است و مدیران مدارس باید با دقت و هوشمندی عمل کنند. “

عسگری بیان کرد: در این راستا عملکرد تمامی روسای آموزش و پرورش سراسر استان نیز مورد بررسی قرار می گیرد و هر جا به این نتیجه رسیدیم که این عملکرد مطلوب نیست، قطعا روند تحول را پیش خواهیم برد.

دیدگاهتان را بنویسید