تاریخ جدید صدور احکام ارزشیابی معلمان

تاریخ جدید صدور احکام ارزشیابی معلمان
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل تشکیل کارگروه های اجرایی و تخصصی کمیسیون های حسابرسی قانون نظام رتبه بندی معلمان را ابلاغ کرد.

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرای هر چه سریعتر و دقیق قانون نظام رتبه بندی و در ارتباط با تبصره ذیل ماده. 20 آیین نامه اجرای قانون فوق، دستورالعمل تشکیل کارگروه های اجرایی و تخصصی کمیسیون های ارزشیابی قانون نظام رتبه بندی را به دبیران به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

بر اساس این؛ شوراهای بازرسی استان، شهرستان، منطقه و بخشداری با توجه به مفاد قانون، آیین نامه اجرایی مربوط و موارد مندرج در این دستورالعمل، موظفند در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروه ها و اجرای دقیق رتبه بندی و صدور حکم گزینش داوطلبان واجد شرایط حداکثر تا 30 آبان ماه سال جاری

برخی از بخش های این دستورالعمل عبارتند از:

صلاحیت و مسئولیت اولیه بررسی، تعیین نمره نهایی و رتبه بندی رشته ها و حسن اجرای مقررات مربوط به کمیته های حسابرسی مشمول ماده 7 قانون نظام ارزشیابی معلمان است که باید با حداکثر ظرفیت انجام شود. قوه مجریه و کارگروه های تخصصی

شوراهای حسابرسی مرکز، استان، شهرستان، منطقه و بخش‌ها موظفند مفاد فرم‌های مربوطه، امتیازات کسب شده و رتبه هر یک از شرکت‌کنندگان را در قالب پروتکل‌های برگرفته از نظام رتبه‌بندی پس از بررسی موارد تهیه، تصویب و امضا کنند. .. اصل این پروتکل در پرونده شخصی افراد بایگانی می شود و تصویر آنها در سیستم رتبه بندی بارگذاری می شود.

به منظور تسریع در رتبه بندی، هر کمیته حسابرسی در سطوح مختلف حداقل چهار کارگروه اجرایی (اصلی) شامل «آموزش متوسطه»، «آموزش ابتدایی»، «فرهنگی-تربیتی» و «تربیت بدنی و سلامت» تشکیل داده است. مسئولیت مستقیم معاونان مربوطه خواهد بود

کارگروه آموزش متوسطه به منظور ارتقای کیفی و تنظیم نگرش تخصصی در سنجش، از ظرفیت گروه های مطالعاتی برای تشکیل کارگروه های تخصصی بازرسی استفاده می کند.

کارگروه های تخصصی با توجه به سمت ها و دوره های هر دوره و با تایید کمیته صدور گواهینامه تعیین می شوند. تعداد اعضای زیرگروه کاری 5 نفر است که میانگین امتیاز گزارش شده هر یک از آنها به عنوان ارزیابی موضوع قانون تعریف و به کمیته های حسابرسی ارائه می شود.

با توجه به تعداد معلمان ابتدایی، کمیسیون های بازرسی شهرستان/ ناحیه/ ناحیه می توانند به نسبت تعداد معلمان، کارگروه های تخصصی (فرعی) را به کارگروه اجرایی (اصلی) آموزش ابتدایی تشکیل دهند. تعداد و اعضای این کارگروه ها منوط به تایید کمیته حسابرسی مربوطه می باشد.

در تشکیل کارگروه های تخصصی و کمکی تا حد امکان از ظرفیت اساتید دانشگاه فرهنگیان، مدیران مجرب و خوشنام مدارس، اعضای گروه های آموزشی و کارشناسان خبره استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید