نگرانی فرهنگیان از عدم صدور احکام ارزشیابی معلمان

نگرانی فرهنگیان از عدم صدور احکام ارزشیابی معلمان

«مهدی محمدیان» از فعالان کانون صنفی معلمان با انتقاد از طولانی شدن روند صدور احکام ارزشیابی و برخی مشکلات دیگر معلمان به ایلنا گفت: یک سال از تصویب قانون ارزشیابی معلمان می گذرد اما برای کارمندان هنوز هیچ حکمی صادر نشده است. البته آموزش و پرورش از انتشار فایل رتبه بندی برای مناطق خبر داده است و گفته می شود هیات ممیزی بیش از رتبه بندی ها تایید و بررسی می کند، اما در سال گذشته بحث های زیادی در مورد امتیازات و معوقات مطرح شده است و از آنجایی که آنها روشن نشده اند، این وضعیت نامطمئن معلمان را نگران می کند.

و ادامه داد: در این مدت مسئولان آموزش و پرورش با معلمان صحبت نکردند که مثلاً دلیل تاخیر در اجرای این قانون چیست و چرا آیین نامه به این شکل نوشته شده و چگونه حمایت می کنند. حقوق ما

این فعال صنفی گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در بحث رتبه بندی تغییر امتیازات مرتبط با برخی سمت هاست. در قوانین و دستورالعمل های امتیازدهی برای برخی از اقدامات امتیاز در نظر گرفته می شود که گویی برخی از آن امتیازات کاهش یافته یا جابه جا شده است. به عنوان مثال امتیاز مربوط به مشارکت در مدرسه مانند مشارکت در کادر آموزشی، شورای مدرسه و انجمن از 6 به 3 امتیاز کاهش یافته است.

محمدیان گفت: این کاهش ها باعث شده تا همکاران ما با کاهش رتبه مواجه شوند. اگر معتقدیم مدرسه محور تحول آموزشی و تربیتی است و معلم باید سطح خود را بالا ببرد، چرا نکات مربوط به فعالیت معلمان در مدرسه در نتیجه کاهش یافته است؟ همچنین بیشتر فعالیت همکاران در این حوزه است، بنابراین این کاهش امتیاز باعث کاهش رتبه بسیاری از معلمان می شود. انتظار داریم وزارت آموزش و پرورش در این زمینه شفاف سازی کند و مجلس نیز به عنوان ناظر بر کار دولت، دقیقاً این مسائل را کنترل کند.

وی درباره معوقات رتبه بندی نیز گفت: گاهی شنیده می شود معوقات رتبه بندی باید از اول مهر پرداخت شود در حالی که معوقات باید از تاریخ اجرای آن یعنی 31 شهریور 1400 پرداخت شود که این سوال بارها مطرح می شود و «منادی» رئیس کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: معلمان نگران زمان بندی رتبه بندی نباشند و معوقات از ۱۰ شهریور پرداخت می شود. البته بخشی از معوقات پرداخت شده است، اما بسیاری از این بدهی ها باقی مانده است و ما از وزارت آموزش و پرورش می خواهیم که مشخص کند چه کار می کنند؟ مطالبه قانونی معلمان این است که کلیه معوقات براساس حکم انتخاب شغل مورخ 31 شهریور 1400 پرداخت شود.

محمدیان گفت: اگر تا دیروز رتبه بندی را مسکن می دیدیم، امروز با این افزایش نرخ تورم دیگر در سطح مسکن نیست و افزایش حداکثر دو تا سه میلیون تومانی حقوق نمی تواند مشکل را حل کند. معلمان بیشترین – پایین ترین سطح درآمد را در بین کارمندان دولت دارند و حقوقی غیر از آنچه در دستور کار آنها مشخص شده است دریافت نمی کنند، در حالی که سایر کارمندان دولت از مزایای دیگری برخوردار هستند.

وی همچنین به تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان اشاره کرد و گفت: تنها خوشحالی معلمان پاداشی است که بعد از 30 سال خدمت می گیرند که می تواند بخش کوچکی از مشکلات آنها را حل کند اما متاسفانه این پاداش. به تعویق افتاده و گاهی یک سال پس از بازنشستگی پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید