خبر وزیر اقتصاد از احتمال بازگرداندن خانه های مصادره شده توسط بانک ها به مردم

وزیر اقتصاد گفت: وام گیرندگانی که مسکن آنها به دلیل بدهی توسط بانک ها تملک شده است، می توانند با پرداخت اصل و سود بدهی خود و با شرایطی خاص، به تملک مسکن خود ادامه دهند.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری 21 سیما در خصوص مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار گفت: شکایات زیادی از سوی مشمولان تسهیلات و مردم به دلیل عدم پرداخت دریافت شد. از بدهی‌های بانکی‌شان، واحدهای مسکونی‌شان توسط بانک‌ها تصرف می‌شود، اما پس از تسویه بدهی، نمی‌توانند واحد مسکونی خود را پس بگیرند.

وی افزود: سال ها پیش این فرصت وجود داشت که در صورت پرداخت بدهی، خانه تملک شده بازگردانده شود، اما بانک ها دو سال پیش این فرصت را از دست دادند.

وزیر اقتصاد گفت: با پیشنهاد وزارت اقتصاد و مساعدت بانک مرکزی این اختیار به هیات مدیره بانک ها بازگردانده شد که در صورت پرداخت اصل و سود بدهی توسط گیرندگان ابزار، می توانند صاحب واحدهای مسکونی سابق خود شوند، اما شرایطی وجود دارد که جزئیات آن از سوی بانک مرکزی اعلام می شود.

وی درباره این شرایط به اختصار گفت: واحدهای مسکونی که ارزش روز آنها زیر 10 میلیارد تومان است و مالک قبلی این واحد مالک واحد مسکونی دیگری نیست و تعهدات بانکی خود را پرداخت می کند، می توانند از این فرصت استفاده کنند و نیازی به بدون حراج

وزیر اقتصاد با بیان اینکه جزئیات از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد، تاکید کرد: دریافت کنندگان خدماتی که این شرایط را دارند باید درخواست شخصی خود را ارائه کنند و بانک ها در بازه زمانی معین فرآیند بازگشت به منزل را تکمیل خواهند کرد. ، همانطور که در این پیام اعلام شده است با مردم انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید