وزیر اقتصاد: برای بازگرداندن نرخ ارز محاسبه شده گمرکی به ۴۲۰۰ تومان، لایحه دو برابری تقدیم مجلس کردیم.

وزیر اقتصاد: برای بازگرداندن نرخ ارز محاسبه شده گمرکی به ۴۲۰۰ تومان، لایحه دو برابری تقدیم مجلس کردیم.

روز جدید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با بیان اینکه لایحه دو فوریتی جدید برای بازگرداندن نرخ ارز محاسبه شده گمرکی به 4200 تومان تقدیم مجلس شده است، گفت: با توجه به تاثیر این موضوع بر هزینه های تولید، امیدواریم مجلس با یک فوریت این مصوبه موافقت کند. این لایحه وزیر اقتصاد ادامه داد: اهمیت این موضوع در این است که نرخ محاسبه ارز در گمرک تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده تولید دارد و برای اینکه در سال 1401 قیمت ها بیشتر نشود، دولت تصمیم گرفت که محاسبه را برگرداند. نرخ گمرک نسبت به سال گذشته

وزیر اقتصاد با بیان اینکه لایحه دو فوریتی جدید برای بازگرداندن نرخ محاسبه شده عوارض به 4200 تومان در مجلس ارائه شده است، گفت: با توجه به تاثیر این موضوع بر هزینه های تولید، امیدواریم مجلس با مصوبه مجلس موافقت کند. فوریت این لایحه

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت لایحه دو مدت برای بازگرداندن نرخ ارز محاسبه گمرک از نرخ ETS به 4200 تومان، گفت: لایحه قبلی که شامل آن می شود. سایر عناصر به مجلس تقدیم شد، اما در دو مورد فوری نمایندگان مجلس مخالفت کردند.

وی به تسنیم گفت: پس از رد لایحه دولت توسط شورای اسلامی با دو فوریت در موضوع اصلاح نرخ ارز محاسبه گمرک و برخی موارد دیگر در بودجه 1401، به دلیل اهمیت ویژه این موضوع برای دولت، مستقل دو -دوباره قبض فوریتی صادر شد و تنها با تمرکز بر موضوع بازگرداندن تعرفه محاسباتی گمرکی از نرخ ETS به 4200 تومان به تصویب شورای دولت رسید.

وزیر اقتصاد ادامه داد: اهمیت این موضوع در این است که نرخ محاسبه ارز در گمرک تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده تولید دارد و برای اینکه در سال 1401 قیمت ها بیشتر نشود، دولت تصمیم گرفت که محاسبات را برگرداند. نرخ گمرک نسبت به سال گذشته

وی با بیان اینکه دو فوریت جدید با امضای رئیس جمهور به مجلس ارسال شده است، گفت: به محض اعلام وصول این لایحه از سوی هیات رئیسه مجلس، این موضوع در دستور کار قرار می گیرد.

وی با اشاره به لزوم همراهی مجلس با دولت در شرایط اقتصادی کشور گفت: با توجه به تاثیر این لایحه بر قیمت تمام شده شرکت های تولیدی امیدواریم مجلس با دو فوریت وی موافقت کند.

خاندوزی با اشاره به لزوم همراهی مجلس با دولت در شرایط اقتصادی کشور گفت: با توجه به تاثیر این لایحه بر قیمت تمام شده بنگاه های تولیدی، امیدواریم مجلس با دو فوریت آن موافقت کند.

* افتتاح سامانه پایانه فروشگاهی با تاخیر انجام شد
وزیر اقتصاد همچنین در خصوص زمان افتتاح سامانه پایانه های تجاری گفت: از آنجایی که قرار است این جلسه با حضور مقامات دولتی و نمایندگان مجلس برگزار شود، این جلسه به چند روز آینده موکول شد تا بتوانیم تمهیدات لازم برای حضور همه مردم.

وی افزود: در حال حاضر مقدمات فنی رونمایی از سامانه پایانه فروشگاهی کاملا آماده است و امیدواریم بتوانیم هفته آینده جلسه رونمایی را برگزار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید