گلایه وزیر اقتصاد از اختلاف قیمت ها در اقتصاد ایران/ دسترسی ویژه عده ای خاص به ارز ارزان را قطع کردیم

گلایه وزیر اقتصاد از اختلاف قیمت ها در اقتصاد ایران/ دسترسی ویژه عده ای خاص به ارز ارزان را قطع کردیم

روز جدید وزیر اقتصاد و دارایی با اعلام اینکه چهار سال ابر تورم در کشور داریم، گفت: تغییر و اصلاح نحوه توزیع ارز ترجیحی یکی از خواسته های فعالان اقتصادی بود که با همکاری دولت و دولت می تواند موفق باشد. بخش خصوصی.”

سید احسان خاندوزی در شورای گفتگوی دولت و خصوصی با بیان اینکه اصلاح توزیع ترجیحی ارز یکی از خواسته های سیاسیون و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال های اخیر است، گفت: این امر با همکاری جمعی از سیاستمداران و فعالان اقتصادی امروز انجام شد. ; در شرایطی که این اصلاحات می‌تواند به نفع اقتصاد باشد و اگر ارزیابی‌های سیاستمداران تعادل بهتری را نشان دهد، راحت‌تر می‌توان از بهبود اقتصادی در ماه‌های آینده صحبت کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: برخی اقدامات اقتصادی برای کشور پیش بینی شده است که ممکن است وجه مشترک بین دولت و بخش خصوصی باشد؛ بنابراین باید به اجرای آن کمک کنیم تا بتوانیم با کمترین موفقیت های بزرگی به دست آوریم. برای ثبات اقتصاد کلان پس از یک دوره تغییر و اصلاح.

وی گفت: پس از این موفقیت می توان به اصلاحات اقتصادی فکر کرد.

هندوزی با بیان اینکه باید از انحراف ناشی از برخی واگرایی قیمت ها در اقتصاد ایران پرهیز شود، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی غیر از نان و دارو که ارز ترجیحی دریافت می کردند از دستور کار خارج شد.

او گفت: «نمی‌توانیم بگوییم که این طرح در جزئیات بدون نقص است.

وی گفت: ما چهار سال است که در کشور ابر تورم داریم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بخش مهمی از موفقیت برنامه‌های دولت این است که بتوانیم اصلاحات و کاستی‌ها را قبل از برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شناسایی کنیم و با همکاری یکدیگر نقاط ضعف پس از اجرا را برطرف کنیم. مراحل.”

دیدگاهتان را بنویسید