خجت الاسلام رحمت الله نوری درگذشت


ساعت: 20:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891302

حجت الاسلام اسماعیل پور از درگذشت حجت الاسلام نوری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل پور استاد حوزه علمیه از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله نوری نماینده طلاب شهرضا، سمیریم و دهاقان و دهاقان خبر داد. فضلا.
خجت الاسلام اسماعیل پور گفت: رحمت الله نوری در سال 1338 در خانواده ای روحانی در شهرستان شهرضا به دنیا آمد و پدرش مرحوم حاج شیخ مهدی نوری از علما و بزرگان شهرستان بود. پس از پایان کلاس سوم دبیرستان، به دلیل علاقه به علوم حوزوی، در سال 1354 وارد حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) شهرضا شد.

وی ادامه داد: مرحوم نوری پس از پنج سال و گذراندن دروس مقدماتی در سال 1360 به قم هجرت کرد و در سطح حوزوی در حوزه علمیه المهدی (عج) که به امامت مرحوم آیت الله گلپایقانی اداره می شد، حضور یافت.
استاد حوزه علمیه؛ وی خوش اخلاقی و حسن معاشرت با همگان را از ویژگی های مرحوم خجت الاسلام والمسلمین نوری دانست و در شعری گفت:


قبایل امروزی با اخلاق زندگی می کنند

ملتی که اخلاق فانی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل پور در پایان یادآور شد: از ابتدای دوران دانشجویی تا آخرین لحظات عمرم حدود 45 سال در کنار ایشان بودم و جدای از عشق و محبت و علاقه ایشان به مدرسه اهل بیت (ع) و علاقه به انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری. من ندیدمش؛ خداوند متعال او را محشور پیامبر (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) گرداند.

علیرضا برومند

دیدگاهتان را بنویسید