چرا خجت الله عبدالمالکی با دو سمت غیرقانونی برکنار نمی شود؟

هشدار جدی به معاون اول. در مورد انتصاب غیرقانونی عبدالمالکی
اما محدودیت های انتصاب عبدالمالکی به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور رئیس جمهور به همین جا ختم نمی شود و در تازه ترین اقدام، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور نامه ای به محمد محبر ارسال می کند. معاون اول رئیس جمهور با برشمردن ایرادات حقوقی متعدد نسبت به انتصاب حجت‌الله.
هشدار دیوان محاسبات در مورد انتصاب عبدالمالکی
در بخشی از نامه مورخ 1402/02/18 علی کامیار دادستان دیوان محاسبات به معاون اول رئیس جمهور آمده است: پیرو بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر انتصاب مشاور دستیار به دستور ایجاد و ارتباطات داخلی. به ترتیب AC، لغو می شود.

همچنین در بخشی دیگر از این نامه آمده است که خجت الله عبدالمالکی از دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان دانشگاه غیردولتی زیر نظر دو نهاد دولتی ( نهاد ریاست جمهوری و وزارت اقتصاد و دارایی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، لذا مأموریت های مورد نظر و مکاتبات با عناوین مشاور رئیس جمهور و دبیر این شورا فاقد وجاهت قانونی است.

بر اساس این نامه، دیوان محاسبات کشور غیرقانونی بودن احکام خجت الله عبدالمالکی را تشخیص می دهد، بنابراین اولاً مشاغل وی غیرقانونی تلقی می شود و حقوق دریافتی نیز غیرقانونی است و این از مصادیق غیرقانونی است. توقیف اموال دولتی همه این موارد تخلفاتی است که دیوان محاسبات اگر بخواهد می تواند به دنبال آن باشد. با این حال ممکن است سازمان کنترل کشور هم وارد پرونده شود!

بنابراین، اگر عبدالمالکی از مناصب مذکور برکنار نشود، تنها یک راه وجود دارد و آن تغییر قانون است; چیزی که عملا غیرممکن است. آیا حجت الله عبدالمالکی تنها راه باقی مانده یعنی تغییر تصمیمات و مواضع و بازگرداندن حقوقی را که به طور غیرقانونی به دست آورده است در پیش خواهد گرفت؟

اقتصاد 24 برای پاسخ به این سوال با دبیرخانه مناطق آزاد تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.
اما دولت در این مورد چه خواهد کرد؟ در صورت عدم اقدام مقتضی، دادسرا با چه جدیت اجرای مقررات را پیگیری خواهد کرد؟ اقتصاد 24 این موضوع را با وکیلی بررسی کرد که در ادامه می خوانید:

سمت های غیرقانونی در دولت ابراهیم رئیسی!
محمدحسین زارعی وکیل دادگستری گفت: بر اساس نظر صحیح دادستان دیوان محاسبات، تایید پست سازمانی در دو نهاد ذکر شده در نامه منوط به کارمند بودن است. ) منوط به حرکت در رده های سازمانی است و آقای عبدالمالکی که از دانشگاه غیردولتی است نمی تواند با ماموریت به این موسسات منتقل شود. ماموریت وضعیتی است که بین دو دستگاه اجرایی پیش می آید نه بین سازمان مردم نهاد و دستگاه اجرایی!

تصرف غیرقانونی اموال دولتی اولین اتهام عبدالمالکی است
این وکیل دادگستری در خصوص حقوقی که حجت الله عبدالمالکی از آبان 1401 تاکنون دریافت کرده است، به اقتصاد 24 گفت: نتیجه این است که هرگونه پرداختی به وی یا امثال او از مصادیق تصرف غیرقانونی در اموال دولتی بوده و قابل پیگرد قانونی است. خطاب به زارعی، این نامه هشدار و تذکری به معاون اول رئیس جمهور است که حکم ایجاد این فرد خلاف و باطل است و عبدالمالکی نمی تواند دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور ابراهیم رئیسی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید