شهاب عزیزی هادم رسما از سمت ریاست فدراسیون فوتبال برکنار شد

شهاب عزیزی هادم رسما از سمت ریاست فدراسیون فوتبال برکنار شد

حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال و دبیر مجمع این فدراسیون از حضور ۷۸ نفر در این جلسه خبر داد و جلسه را رسمیت بخشید. مجمع فدراسیون فوتبال 89 عضو دارد که 87 نفر از آنها می توانند به صورت قانونی در جلسات شرکت کنند.

حسن کامرانی با اشاره به ماده 14 دستور جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای حذف عوامل رسمی توضیحاتی را ارائه کرد. وی گفت: امروز روز حساسی برای فوتبال کشور است و نمایندگان فیفا و AFC به این تصمیمات توجه دارند. امروز می خواهم مسئولیتی را که بر دوش دارید به شما اطلاع دهم. من باید مسئولیت پذیر باشم. ایرانی ها انسان های بزرگی هستند. ما باید درک درست خود از فوتبال را به دنیا نشان دهیم. به خصوص که مردم ایران منتظر تصمیمات ما هستند. با توجه به وظیفه ای که به ما داده اید و اتفاقی که افتاده است، امروز می خواهم حقیقت را بگویم. من نمی خواهم طرفدار یا مخالف کسی باشم. میخوام اطلاعات دقیق بدم

هیچ خطری برای فوتبال ایران وجود ندارد
وی ادامه داد: امروز تصمیم گرفتیم موافقان و مخالفان را بشنویم اما بعد از دستور کار به جاهای جدیدی رسیدیم و فضای جدیدی در فوتبال ایجاد کردیم و می خواهیم اعلام کنیم که می خواستیم به همه اخراجی ها فرصت بدهیم اما با تصمیمات جدید. نمی تواند این فضا را داشته باشد. طبق اساسنامه نمی توانیم این شرایط را داشته باشیم. من وضعیت خود را به فیفا و EFOSI اطلاع دادم تا به اعتبار فوتبال ایران لطمه ای وارد نشود. من حسن کامرانی فر به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال تمام تلاشم را برای حفظ فوتبال انجام دادم. ما تهدیدی برای فدراسیون فوتبال نخواهیم داشت.

فیفا برکناری بنده عزیز را تایید کرد
کامرانی فر ادامه داد: اگر فردی یا رسانه ای گفته باشد فوتبال ایران با چالش مواجه است، اصلا این اتفاق نمی افتد. ما این اطمینان را خواهیم داد. اگر فکر می کنید فوتبال توسط مقامات بالاتر جریمه می شود، درست نیست و همه کسانی که این موضوع را مطرح کردند واقعیت را نگفته اند. این اتفاقات در فوتبال رخ داد و منجر به صدور رای از سوی قوه قضائیه شد. می دانید که من در این آرا نقشی نداشتم و به وظیفه خود عمل کردم. کمیته اخلاق و شکایات این آرا را صادر کرد. من از هر دو گروه دعوت کرده ام و شما نامه های آنها را در رسانه ها دیده اید. من طبق اساسنامه این افراد را دعوت کردم و هیچکس مرا مجبور نکرد. پس از تایید متقاضی (برکناری عزیز هادم) این موضوع را با فیفا و AFC در میان گذاشتیم که آیا فرد بازداشت شده می تواند در جلسه حضور داشته باشد و فوتبال بازی کند. فیفا نیز به صراحت اعلام کرده است که این امکان وجود ندارد. فیفا در این مورد به ما اطلاع می دهد. از فیفا هم پرسیدیم که اگر فردی طبق تصمیمات دادگاه برکنار شود، آیا بعد از اتمام برکناری می تواند به جایگاه خود بازگردد؟ فیفا گفت که این اصلا امکان پذیر نیست زیرا شرایط خود را از دست داده است.

۱۳ شهریور، تاریخ پیشنهادی برای انتخابات فدراسیون فوتبال

وی افزود: کمتر از سه ماه بعد و همانطور که در اساسنامه آمده است، انتخابات برای بستگانی که حضور ندارند برگزار می شود و تاریخ پیشنهادی ما 19 شهریور است. بحث برکناری عزیزی هادم امروز مطرح نیست. امروز صادقانه گفتم

دبیر کل فدراسیون فوتبال افزود: در این شرایط نمی توان بحث کرد که بخواهیم از خود دفاع کنیم و فرصت بدهیم. حتی اگر بهترین محافظت را داشته باشید، دیگر امکان بازگشت وجود ندارد. پس از پایان توقف امکان بازگشت به موقعیت وجود ندارد. این اساسنامه وظیفه دبیرکلی را برای ما تعیین کرده است. اگر فردی محروم باشد نمی تواند فوتبال بازی کند و ما (عزیزی هادم) او را در فدراسیون نخواهیم داشت. این ممکن است برخلاف میل ما باشد، اما باید. من تخلفات آنها را تکذیب و تایید نمی کنم، زیرا در این شرایط نیستم. فوتبال برای همه شما شما باید در مورد فوتبال تصمیم بگیرید. امروز نظر حسن کامرانی نظر فر مهم نیست. به گفته فیفا امروز نمی توانیم به ایشان (بنده عزیز) فرصتی بدهیم و در هر جایی آرزوی سلامتی کنیم.

کامرانی فر همچنین به روند بررسی برکناری چهار نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شامل اصولی، براتی، سراج و حیدری اشاره کرد.

آزادی موقت عزیزی هادم از دستور جلسه خارج شد

با رای نهایی اعضای مجمع، بند 14-1 آزادی موقت عزیزی هادم از دستور جلسه خارج شد اما سایر موارد جلسه محقق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید