خداحافظی تلخ 3 بازیکن پرسپولیس با جام جهانی برای کدام روش؟

خداحافظی تلخ 3 بازیکن پرسپولیس با جام جهانی برای کدام روش؟

عملکرد ضعیف تیم ملی کشورمان مقابل الجزایر که منجر به شکست 2-1 شد، با واکنش های منفی زیادی مواجه شد. آنقدر عالی و شگفت انگیز که دراگان اسکوچیچ نیز صحبت کرد و گفت: “این حجم از انتقاد منصفانه نیست.” در همان زمان شایعاتی مبنی بر بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی ایران برای جلوگیری از آبروریزی احتمالی منتشر شد. با این حال او بیکار است و با توجه به شناختی که از تیم ملی دارد و تجربه بالایی که در دفاع دارد، برخی معتقدند می تواند به تیم ملی کمک کند. اینکه نظریه مورد بحث درست است یا نه بحث خودش را می طلبد اما با فرض بازگشت کیروش به تیم ملی خیلی چیزها تغییر می کند. این در نگاه اول به نفع تعدادی از بازیکنان و به ضرر گروهی دیگر خواهد بود.

برندگان
علیرضا بیرانوند: جایگاه او در ترکیب اصلی تیم ملی تا حدودی به خطر افتاده است. در چند بازی مقدماتی جام جهانی که برای ما بسیار مهم بود، امیر عابدزاده به او ترجیح داده شد و این اتفاق در بازی دوستانه با الجزایر رخ داد. طبیعتاً بخشی از شرایط به دلیل سقوط او و نیمکت نشینی او در باشگاه بود، اما او واقعاً احساس خطر می کرد. کیروش همیشه به بیرانوند اعتقاد داشته و در ضربات پنالتی مدیون کریس رونالدو بوده است. تساوی 2-0 مقابل پرتغال در اواسط نیمه دوم می تواند سناریوی بازی را به کلی تغییر دهد. در صورت حضور کیروش، وزش باد شدیدتر بر پرچم بیرانوند خواهد آمد.
رامین رضاییان: در حال حاضر به نظر می رسد فوتبال ملی او تمام شده است، اما رضاییان یک “متالایزر” واقعی بود و همیشه ارادت خود را به این مربی ابراز می کرد. کارلوس آنقدر به او اعتقاد داشت که وریا گفوری را در جام جهانی قرار داد و رضایان را فیکس کرد. در صورت بازگشت کیروش احتمال ملی شدن مجدد رامین وجود دارد.
روزبه چشمی: یکی از معروف ترین جملات حضور کی روش در ایران برای این بازیکن استفاده شد. سرمربی پرتغالی معتقد بود چسمی مدرن ترین دفاع اواسط دهه گذشته فوتبال ایران بود. اکثر شنوندگان در این زمینه با کیروش مخالف بودند، اما این طرز تفکر در صورت بازگشت ارشد می تواند کاملاً به نفع راسبک باشد. به خصوص به دلیل فقری که این روزها در خط دفاعی داریم.
کریم انصاری فرد: او همیشه در تیم ملی بوده و تقریبا هیچ وقت مهاجم کلیدی نبوده است. او در دوره کیروش کمی بیشتر بها داده شد و حتی یک پنالتی را گرفت که منجر به گل ایران در دیدار با پرتغال شد. تیم اسکوچیچ او را خیلی جدی نمی گیرد. در غیاب مهدی طارمی و سردار آزمون او فیکس نشد و اصلا به این اردوی آخر دعوت نشد. بازگشت کیروش احتمالا باعث خوشحالی انصاری فرد خواهد شد.

بازنده ها
شجاع خلیل زاده: چه کسی جز او می تواند بازنده بزرگ بازگشت کیروش باشد؟ سرمربی پرتغالی به شجاع بودن اعتقادی نداشت و حتی در اردوها او را سرباز سیاه پوست خطاب می کرد. به نظر می رسد یک مصاحبه انتقادی قدیمی با شجاع دلیل دشمنی کیروش بوده است. اما هلیل زاده بعد از حضور اسکوچیچ به بازیکن فیکس تیم ملی تبدیل شد و از قضا یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود. او در این مدت با توجه به کوچ کیروش اظهارات تندتری را علیه این مربی انجام داد. آیا کارلوس بازخواهد گشت و جام جهانی فوق العاده شجاع را از دست خواهد داد؟
صادق محرمی: گویا فقط مربیان کروات به او اعتقاد دارند! برانکو و اسکوچیچ هر دو به این بازیکن علاقه نشان دادند. او مدافع راست ثابت و ثابت تیم دراگان است و البته انتقادات زیادی هم به این بازیکن وارد است. بعید است موقعیت صادق محرمی در صورت بازگشت کوروش ثابت بماند.
احمد نورالهی: این بازیکن پس از حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی نیز به ترکیب اصلی رسید. کیروش علاقه چندانی به نورالهی نداشت و معمولا از بازیکنانی مانند سعید عزت الله، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی و قبل از آن جواد نکونام استفاده می کرد. در صورت بازگشت کارلوس، شاید نوراللهی نیز باید از ترکیب اصلی خداحافظی کند.
علی گلی زاده: او را پسر اسکوچیچ می نامند. بال فنی با ارزیابی های مختلف از کیفیت و عملکرد آن. کولی زاده در دوران مربیگری خود نقشی کلیدی در تیم ملی کرواسی داشت و بعید است که اگر بخواهد تصمیمی بگیرد، همین سمت به او داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید