پشت صحنه صحبت های کی روش با فردوسی پور; کدام وزیر کی روش را متهم به تبانی کرد؟

سرمربی تیم ملی ایران در بخشی از مصاحبه اخیر خود در مروری بر گذشته، یک داستان قدیمی را بازگو کرد؛ وی گفت: یک روز قبل از یکی از دیدارهای مهم تیم ملی، وزیر به بازیکنان گفت که کی روش نتیجه آن بازی را فروخته است.

انتشار این قسمت از صحبت های کی روش باعث ایجاد ابروهایی شد و این گمانه زنی ها مبنی بر اینکه کی روش رابطه بسیار تیره ای با حداقل دو وزیر ورزش داشته است را از بین برد. نام اول مسعود سلطانی فر وزیر اسبق ورزش و سپس محمود گودرزی اولین وزیر ورزش کابینه حسن روحانی است.

اما حقیقت این است که تاریخ به هیچ یک از این دو وزیر باز نمی گردد. ساعتی پیش در گفت و گو با علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال، از وی در این باره پرسیدیم؛ این موضوع به شدت به دوران ریاست وی بر فدراسیون فوتبال و اولین دوره همکاری کی روش و این سرپرست سابق فوتبال ایران مربوط می شود.

کفاشیان با تایید این اتفاق گفت: البته تا به حال اتفاق نیفتاده که وزیر این حرف را بین بازیکنان بزند و این سوال صحت ندارد اما چنین اتفاقی افتاده است.

کفاشیان ادامه می دهد: پس از کناره گیری مهدی رحمتی از تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی 2014، شایعات مختلفی مبنی بر بازگشت او به تیم ملی مطرح شد و در نهایت آقای کی روش رحمان احمدی را به عنوان دروازه بان اصلی تیم ملی معرفی کرد که به خوبی انتخاب کرد. با توجه به اینکه رحمتی در آن زمان دروازه بان مهمی محسوب می شد، گزارش هایی از سوی برخی نهادها به وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال رسید که نتیجه بازی ایران و قطر به اصطلاح بود.

کفاشیان می گوید: این موضوع را به ما گفته بودند اما من هرگز آن را به گوش کی روش نرساندم چون فکر نمی کردم این خبر صحت داشته باشد و به سرمربی تیم ملی اعتماد داشتم اما آقای وزیر در گفتگو با کی روش این موضوع را به او گفته بود. جواد نکونام. (البته معلوم نیست این تحلیل شخصی وزیر است یا صرفاً این خبر را به نکونام منتقل کرده است).

وزیری که کفاشیان به آن اشاره می کند محمد عباسی آخرین وزیر ورزش در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد است که در آن زمان راهیابی ایران به جام جهانی 2014 انجام شد، زمانی که ایران برای اولین بار با حضور کارلوس کی روش به عنوان تیم اول به جام جهانی راه یافت. در این گروه با سه برد مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی.

کفاشیان می گوید: انتشار این شایعه استرس عجیبی برای ما به همراه داشت. ضمن اینکه قطر هم در این دیدار خوب کار کرد و شرایط لازم برای شکست ما را داشت اما در نهایت تیم ملی ایران از حداقل زمان خود استفاده کرد و با سه برد به بهترین شکل راهی جام جهانی شد.

پس از این دوره، ایران در دو دوره متوالی به جام جهانی صعود کرد. یک بار با کارلوس کی روش و یک بار با دراگان اسکوچیچ و جالب اینکه حالا کارلوس کی روش به فوتبال ایران بازگشته تا برای سومین جام جهانی متوالی روی نیمکت همین تیم بنشیند و رکورد جدیدی برای خود رقم بزند.

جالب اینجاست که دوران این حرف ها در فوتبال ایران سپری شده و کمتر کسی پیگیر چنین شایعات و مشکلاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید