پشت صحنه تبانی این بازیکن با استقلال

پشت صحنه تبانی این بازیکن با استقلال

کمتر کسی فکر می کرد که تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و ششم لیگ برتر با نتیجه 6 بر یک مقابل هواداران به پیروزی برسد. هم اکنون در اولین لحظات پایان بازی و در فضای مجازی اتهامات ساکت الهامی سرمربی تیم هواداران به دلیل بیکاری و تبانی علیه استقلال آغاز شد.

برخی از هواداران دیگر تیم ها از جمله پرسپولیسی ها پس از تماشای این دیدار، اتفاقات غیر فوتبالی را دلیل این شکست سنگین این تیم دانستند.

آتش این اتهامات با انتشار پیامی از سپهر حیدری، مدافع سابق پرسپولیس که در زمان سرمربیگری افشین قطبی به سپاهان گل قهرمانی آن تیم را به ثمر رساند، شعله ور شد.

حیدری در این پیام بدون نام بردن از ساکت الهامی مدعی شد که تیمش را طوری دستکاری کرده که مقابل استقلال پیروز نشده است. پس از آن فیلم های بریده شده بازی مهدی عبدی مقابل استقلالی ها به سرعت دست به دست شد. در آن ویدئوها به نظر می رسید عبدی کار چندانی با بازیکنان استقلال نکرده است.

عبدی خیلی زود در مقابل این اتهامات موضع گرفت و در مصاحبه های متعدد با رسانه ها تاکید کرد که هیچ یک از هواداران از جمله خودش روحیه خوبی مقابل استقلال نداشتند. او حتی قسم خورد که تبانی نداشته است و در بازی روز شنبه عصبانی شد. گفت: من مشکلی ندارم. اگر كميسيون انضباطي و اخلاقي مرا بخواهند با تمام توان در اختيارشان خواهم بود. دوست دارم به خاطر این اتفاقات در جام حذفی استقلال را ببرم و قطعا شرایط آنجا فرق می کند.

به جز عبدی، چند بازیکن و مربی نیز از عملکرد تیم خود دفاع کردند که ایمان عالمی، دستیار ساکت الهامی نیز از جمله آنها بود. عالمی گفت: مقابل پرسپولیس خط دفاعی مشابهی داشتیم و با همان ترکیب مقابل آنها بازی کردیم اما در شرایط مسابقه و تمرین، سرمربی تغییراتی ایجاد می کند. مهم نیست عامه فوتبال چه اعتراف می کنند، مهم این است که در تمرینات با بازیکنان کار کنیم و شرایط آنها را بسنجیم و از آنها استفاده کنیم.»

با وجود ادعاهای روزافزون، سکوت الهام بخش سرمربی هواداران هنوز در این مورد واکنش نشان نداده است. تنها صحبت های الهام بخش بعد از باخت سنگین مقابل استقلال به نشست خبری بعد از بازی در ورزشگاه آزادی محدود شد.

الهامی که از نتیجه شگفت زده شده بود شنبه شب را تلخ ترین و سخت ترین شب زندگی فوتبالی خود نامید و تنها از آخرین حرکت تیم استقلالی یعنی پنالتی سیدحسین حسینی گلایه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید