سخنگوی قوه قضائیه: اتهامات فرانسویان دستگیر شده تبانی و تبانی برای امنیت ملی کشور و جاسوسی است/ اطلاعات راهبردی به دست آمده توسط متهم

سخنگوی قوه قضائیه: اتهامات فرانسویان دستگیر شده تبانی و تبانی برای امنیت ملی کشور و جاسوسی است/ اطلاعات راهبردی به دست آمده توسط متهم

روز جدید مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره دستگیرشدگان فرانسوی گفت: این پرونده مهمی است و ابعاد آن نیازمند رسیدگی فشرده است. این پرونده با دقت، سرعت و دقت در حال بررسی و رسیدگی است. اتهامات فرانسوی ها و بستگان آنها که دستگیر شده اند تبانی و تبانی علیه امنیت ملی کشور و جاسوسی است. اطلاعات راهبردی از متهمان به دست آمد. رسیدگی به این پرونده همچنان در دستور کار مقامات قضایی قرار دارد. تحقیقات با تمرکز بر مسائل فنی و علمی ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به وضعیت پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر گفت: محاکمه ها در سراسر کشور آغاز شده و تهران، البرز، اصفهان و کردستان در این زمینه پیشگام بودند و پرونده ها را از دادگستری ارسال کردند. دادسرا به دادگاه.

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز گفت: ما موظفیم به موضوع خیانت به میهن و ملت که توسط رژیم طاغوتی انجام شد و این کشور و مردم را به آمریکای جهانخوار و غرب فروخت، توجه ویژه داشته باشیم. در لایحه کاپیتولاسیون». در دوران ستم شاهی، حضور بیش از 25 هزار مستشار آمریکایی نشان از وابستگی شدید کشور به استکبار داشت که امام (ره) با تمام توان با این اقدام مواجه شدند و بهای آن دستگیری و تبعید امام بود. (RA)؛ لذا استقلال طلبی و مخالفت با غربی ها یکی از اهداف ملت ایران است و هر جا که با آن روبرو بوده ایم موفق بوده ایم.

وی افزود: مسئولان در حال ارزیابی جوانان و نوجوانان هستند که در طرح گام دوم این موضوع مهم رهبری ذکر شده است.

ستایشی درباره اصل ایده گفت و گو گفت: اصل طرحی که رئیس قوه قضائیه برای گفت وگو ارائه کرد، از نظر همه صاحب نظران مستقل است. رئیس قوه قضائیه از ابتدای مسئولیت خود بارها این ایده را از مجاری مختلف و حتی نمایندگی ساختارها دنبال کرده است.برخی افراد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و… یک سال گذشته و این پیشنهادات توسط رئیس قوه قضائیه و سایر مسئولان به صورت کارشناسی ابلاغ و مورد تاکید قرار گرفت.

ستایشی تاکید کرد: گفت و گو با دستور کار مشخص و هدفمند منجر به تفاهم مبتنی بر ظرفیت عظیم اجتماعی می شود. اگر در نتیجه دیالوگ ها مشخص شود که رویه اشتباه بوده است، جرات دارد آن را با رویه های جدید جایگزین کند.

وی با اشاره به جهاد گفت: انقلاب اسلامی بر اساس روحیه مردمی شکل گرفت و هیچ گروهی در انقلاب حذف نشد. پشتوانه همگان بود که جنگ 8 ساله و تحریم ها سرانجام به نفع ملت ایران تمام شد، بنابراین ایستادگی و مقاومت بعد از جنگ نیز باعث شد به موفقیت های خیره کننده ای دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره فرانسوی دستگیر شده گفت: این پرونده مهمی است و ابعاد آن نیاز به تحقیقات فشرده دارد. این پرونده با دقت، سرعت و دقت در حال بررسی و رسیدگی است. اتهامات فرانسوی ها و بستگان آنها که دستگیر شده اند تبانی و تبانی علیه امنیت ملی کشور و جاسوسی است. اطلاعات راهبردی از متهمان به دست آمد. رسیدگی به این پرونده همچنان در دستور کار مقامات قضایی قرار دارد. تحقیقات با تمرکز بر مسائل فنی و علمی ادامه دارد.

وی افزود: این نظریه که دشمنان و سرویس های غربی، آمریکایی و صهیونیستی آن را دیدند، صرفا یک نظریه نیست و داده های مختلفی وجود دارد که نشان می دهد دشمن قسم خورده جمهوری اسلامی ایران در صدد ایجاد خشونت و مدیریت احساسات و شایعات است. با طرح های قبلی .تولید رسانه ای.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر بحث هجمه رسانه ای مطرح شد و هجمه رسانه ای باید با قدرت رسانه پاسخ داده شود.

وی افزود: در این پرونده افراد دیگری نیز دستگیر شده اند و زنجیره اطلاعات در حال تکمیل است و به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره دوربین های مداربسته اوین گفت: این موضوع نیاز به بررسی دارد. فیلم مستندی از زندان اوین تهیه شد که به ابهام ایجاد شده توسط دشمن پاسخ می دهد چرا که ابهام یکی از شگردهای رسانه های بیگانه است و شایعاتی که در مستند آتش سوزی اوین پخش شد رسوا بود. مرکز رسانه قوه قضاییه اولین رسانه ای بود که اطلاع رسانی کرد. به محض جمع‌آوری داده‌ها، قسمت‌های قابل ارائه را به شما اطلاع خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در اعتراضات اخیر چند نفر دستگیر شدند و آیا طبقه بندی شده اند و چه زمانی محاکمه می شوند؟ وی گفت: طی اطلاعیه ای اعلام کردیم که غربالگری و ردیابی افرادی که در این اغتشاشات مرتکب جرم شده اند آغاز شده و ادامه دارد. افرادی که گناه کمی دارند و مرتکب جرم جزئی، جنایت خشن، قتل عمد، جراحت عمدی شده اند و به امنیت مردم تخریب، اخلال و تعرض نکرده اند، این افراد مشمول شرع هستند. اما کسانی که مرتکب قتل و تجاوز به حقوق مردم شده اند باید بدانند که دستگاه قضایی با آنها به عنوان عبرت و بازدارنده برخورد خواهد کرد و به اشد مجازات خواهند رسید. البته رسیدگی به جرایم و تعیین مجازات در محاکم است و قطعا احکام شرعی در این طبقه بندی بر آنها اعمال خواهد شد.

وی افزود: بنا به دستور رئیس دادگاه، دادسراها با سرعت و دقت لازم کار را در دادسرا به پایان رساندند و برخی از پرونده ها در دادسرا تعیین تکلیف و منجر به صدور قرار شد. متهم شده و مرتکب جرمی در دادسرا تصمیم گیری می شود و مقصران حسب مورد با تنظیم کیفرخواست به دادگاه صالحه ارسال می شود.

وی ادامه داد: دادگاه ها در سراسر کشور آغاز شد و تهران، البرز، اصفهان و کردستان در این زمینه پیشگام بودند و پرونده ها را از دادسرا به دادگاه ارسال کردند.

ستایشی تصریح کرد: در این زمینه اینطور نیست که به خاطر تخلفات جزئی دستگیر و آزاد شوند، اما در صورت ارتکاب جرم، دستور تامین لازم صادر می شود. در پرونده ارسالی به دادگاه نظر دادسرا منعکس شده و وضعیت آنها در دادگاه بررسی می شود. اگر شرایط مساعد باشد و توبه کرده باشند در دادگاه آشتی می کنند و در صورت محکومیت مجددا تحت نظر خواهند بود.

وی با بیان اینکه آیا در حادثه اوین عاملان آن شناسایی شده و پرونده ای تشکیل شده است؟ وی گفت: در این زمینه پرونده هایی در دادسرای ناحیه تهران برای پرونده های کیفری تشکیل شد و افرادی که در تحریک عمدی مشارکت و مرتکب جرم شده بودند شناسایی و هیچکس از چنگال قانون در امان نبوده و تفهیم اتهام شدند و پرونده در جریان رسیدگی قرار گرفت. و نتایج تحقیقات در آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: در این حادثه دلخراش 8 نفر جان باختند و 25 نفر شناسایی شده و تحت پیگرد قانونی قرار دارند و ممکن است این تعداد اضافه یا کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید