خداحافظی ستاره تیم ملی ایران

اما با نپوشیدن پیراهن سوئد توسط قدوس در یک بازی رسمی، تلاش ها نتیجه داد و سامان با وعده های کی روش و البته مشورت با خانواده اش تصمیم گرفت ایران را انتخاب کند. ابتدا اعتقاد بر این بود که قدوس در تیم ملی نقش کلیدی خواهد داشت و به بازیکن مهمی تبدیل خواهد شد. به خصوص سبک بازی او و نیاز تیم ملی به بازیساز باعث شد تا همگان منتظر درخشش سامان و همچنین حضور همیشگی او در ترکیب کویروس باشند.

با این حال جایگاه سامان در تیم ملی آنطور که انتظار می رفت نبود. او در جام جهانی 2018 تنها 29 دقیقه در زمین بود و فرصتی برای کشش بدنش پیدا نکرد. کی روش با توجه به سبک دفاعی تیم ملی و البته استفاده از بازیکنان فیزیکی، لطف چندانی به قدوس نشان نداد و حتی در جام ملت های آسیا 2019 نیز چندان از این بازیکن تکنیکی استفاده نکرد. جام جهانی 2022 را فراموش نکرده ایم، کی روش تنها در نیمه دوم بازی با آمریکا وارد تیم ملی شد و تنها 45 دقیقه حضور با نام سامان ثبت شد.

اما نکته اینجاست که کی روش در پیام های خصوصی که برای کودوس ارسال می کرد، همیشه او را برای حضور در تیم ملی آماده می کرد. اما گفته می شود بعد از شکست ایران مقابل آمریکا و یکی دو فرصتی که سامان از دست داد، مورد انتقاد کی روش قرار گرفت و بخشی از تقصیر این شکست به گردن او افتاد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که کودوس در تیم ملی آنچنان مورد حمایت قرار نگرفت و با توجه به اینکه او چندان اهل مصاحبه و جنجال نیست نتوانست به آن چیزی که استحقاقش را داشت دست پیدا کند.

کودوس از زمان پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران 33 بار در ترکیب حضور داشته و در مجموع 1443 دقیقه در زمین حضور داشته است. یعنی میانگین 43 دقیقه در هر بازی که آمار خوبی برای او نیست. همین آمار نشان می دهد که در تیم ملی به کودوس چندان بها داده نمی شد و چندان مورد توجه قرار نمی گرفت. در آن دوره دو بار مقابل پاناما و یمن گلزنی کرد.

سامان در این فصل 12 بازی برای برنتفورد انجام داده و همه آنها به عنوان بازیکن تعویضی آمده اند. او 102 دقیقه در زمین بود و طبیعتا نه گلی زد و نه پاس گل داد. کودوس احتمالا آخرین فصل خود را در برنتفورد سپری می کند و در تابستان به تیم جدیدی می رود. با این حال پیش از پایان همکاری با برنتفورد، شایعه جدی درباره سامان به گوش می رسد. شایعه خداحافظی او از تیم ملی ایران. کودوس در اردوی تیم ملی فروردین ماه شرکت نکرد و بعید به نظر می رسد خردادماه به ایران برود. او قصد دارد روی بازی های باشگاهی تمرکز کند و در 29 سالگی تنها در یک جبهه بجنگد.

دیدگاهتان را بنویسید