خدا نکنه بین دخترای استقلال و پرسلیس فرق بذارن

خدا نکنه بین دخترای استقلال و پرسلیس فرق بذارن

محمد نوری بازیکن پیشکسوت و باسابقه استقلال در خصوص موضوع حق پخش تلویزیونی و بازی اخیر استقلال بیانیه ای صادر کرد:

بازی استقلال مقابل مس کرمان را چگونه ارزیابی کردید؟

من قبل از بازی پیش بینی کرده بودم که تیم مس ضعیف و سفت است. دفاع آنها قوی بود و تیم بسیار دفاعی بودند. البته مهم سه امتیازی بود که گرفتیم. از سوی دیگر به لطف تساوی تیم های مبارز بالای جدول شرایطی فراهم شد تا استقلال در دیدارهای بعدی و پیروزی های پیاپی به صدر جدول بازگردد.

حضور بانوان در حاشیه این نشست را چگونه توصیف می کنید؟

به نظر من نقطه عطف پیروزی استقلال حضور بانوان بود که شیرینی این سه امتیاز را صد چندان کرد. واقعا این سه امتیاز و یک برد شیرین را باید نصیب بانوانی کرد که با حضور در ورزشگاه به بازیکنان استقلال انرژی دادند.

سازمان لیگ اعلام کرد تعداد بلیت های فروش بانوان از این بازی خانگی پرسپولیس افزایش می یابد؟

دوباره شروع شد! تبعیض بین استقلال و پرسپولیس دوباره آغاز شد…

…اما قرار است از هفته آینده شرایطی برای افزایش بلیت فروشی بانوان مستقل در نظر گرفته شود؟

خدا کنه حرفشون درست باشه و حقوق زنان مستقل ضایع نشه. اما فارغ از همه این مشکلات، حضور بانوان مهمترین اتفاق فوتبالی در این سال ها بود که با تلاش مسئولان اتفاق افتاد. از خبرورزشی نیز بابت پیگیری این موضوع باید تشکر کرد. امیدوارم روزی برسد که شوهران با فرزندانشان کنار هم بنشینند و مسابقه را از نزدیک تماشا کنند.

هواداران استقلال با طوفان توییتری بر سر حق پخش تلویزیونی تهدید کرده اند که این موضوع را متوجه فیفا خواهند کرد. به نظر شما چرا وزارت ورزش در این راستا واکنشی نشان نمی دهد؟

ابتدا باید بگویم؛ نه به وزارت ورزش قبلی که در همه چیز استقلال دخالت می کرد! نه به این وزارت ورزش که اصلا ربطی به استقلال ندارد. در کل وزیر ورزش ما بی طرف است. بیماری آقای سجادی رئیس جلسه باشگاه استقلال است و همه چیز زیر نظر آنهاست اما متاسفانه فقط برای چند ویزیت اینجا و آنجا می روند و کاری به مسائل مهمی مثل این حق پخش ندارند.

به نظر شما این مشکل با طوفان توییتر حل می شود؟

صد در صد! وقتی این موضوع جهانی شود، فیفا مطمئنا وارد عمل خواهد شد. چرا استقلال در دو بازی اول باید 30 میلیارد تومان ضرر تبلیغاتی داشته باشد؟ بالاخره چه گیرایی از بازی استقلال ساخته می شود؟ ما نمی توانیم بازیکنان را به درستی ببینیم. برای اینکه تبلیغات را نشان ندهند با مردم لجبازی می کنند که مثلا استقلالی ها حق نگیرند! از مدیریت باشگاه می خواهم که اصلا اجازه ورود دوربین تلویزیون به ورزشگاه را ندهند. ما حاضریم تا زمانی که این فیلم شرم آور و زشت از تلویزیون پخش نشود، بازی تیم خود را تماشا نکنیم. استقلالی ها نماینده ایران در آسیا هستند. اگر مدیرعامل چیزی بگوید، درست است.

آیا از مجموع درآمد صدا و سیما بابت حق پخش تبلیغات تلویزیونی بازی های استقلال و پرسپولیس خبر دارید؟

رقم دقیقی را نمی دانم اما در رسانه ها خواندم که هر فصل 31 هزار میلیارد تومان است! به خدا قسم وقتی باشگاه استقلال و هوادارانش خوشحال نیستند این پول حلال نیست. مجری که می آید و می ایستد و اپلیکیشن را تبلیغ می کند، چون می داند میلیون ها استقلالی جلوی تلویزیون نشسته اند، چرا به باشگاه استقلال حق نمی دهند؟ چرا باشگاهی که پول بازیکنان می دهد، اجاره ورزشگاه می پردازد، زمین تمرین می دهد و هزینه های زیادی هم دارد؟ من معتقدم با این اتفاقات صدا و سیما زیر سوال رفت و مجلس باید آنها را مجازات کند.

چه توصیه ای به مدیران باشگاه دارید؟

یک قدم هم به عقب برندارید و در مسیری که شروع کرده اید با قدرت به جلو بروید. این وظیفه هواداران و پیشکسوتان است که از باشگاه ما محافظت کنند. در هر صورت به فیفا اطلاع رسانی می کنیم و کسانی که قطعا از قبل توجه دارند وارد این موضوع می شوند. سپس می‌خواهم ببینم که چگونه کسی می‌خواهد به مصاف فیفا برود. این برای وزارت ورزش بد است.

تو چی میگفتی

زیرا آنها به عنوان متولی یک باشگاه حرفه ای، یک نهاد دولتی هستند که در چارچوب قوانین حرفه ای نمی گنجند.

دیدگاهتان را بنویسید