خریدهای برزیلی یحیی را کاوش کنید

پرسپولیس پس از جذب 6 بازیکن بومی و همچنین گئورگی گلسیانی مدافع گرجستانی، حالا قصد دارد هر چه زودتر قرارداد خود را با دو مهاجم خارجی نهایی کند تا پروژه نقل و انتقالات پرسپولیس در آستانه پایان باشد. یکی از مهاجمانی که پرسپولیس مذاکرات مثبتی برای او داشته و انتقالش تا حد زیادی نهایی شده، کاسیانو دیاز مهاجم برزیلی 33 ساله است که با باشگاه ویزلی پرتغالی قرارداد یک ساله دارد. در روزهای اخیر ویدئوهایی در فضای مجازی و در بین هواداران پرسپولیس دست به دست می شود که نشان از توانایی بالای کاسیانو در خط حمله دارد، اما به نظر می رسد در توصیف او اغراق خاصی صورت گرفته و این فیلم ها تنها لهجه ای از این بازیکن است. عملکرد مهاجمان . .

در راه ایران با تجربه چین و کره جنوبی

کاسیانو دیاز 33 ساله در لیگ های برزیل و پرتغال به عنوان دو لیگ شناخته شده بازی کرده است اما چندین سال در لیگ های دیگر فوتبال نیز بازی کرده است. او مدتی در لیگ کره جنوبی و همچنین لیگ قزاقستان و لیگ دسته اول فوتبال چین پیراهن گوانگژو را بر تن کرد. او در گوانگژو عملکرد خوبی نداشت و در 11 بازی تنها یک گل به ثمر رساند و در چین آنقدر ناامید شد که بدون گلزنی قراردادش را فسخ کرد.

آمار عجیب یک مهاجم نوک با 46 گل

مهاجم مدنظر پرسپولیس با اینکه دوره های درخشانی داشت اما در مجموع نمی توان آن را گلزن دانست. او در 10 سالی که در لیگ دسته اول و دوم برزیل و کشورهایی مانند قزاقستان، چین، کره جنوبی و پرتغال بازی کرده است تنها 46 گل در مسابقات مختلف به ثمر رسانده که آمار خوبی نیست. این در حالی است که او 241 بار بازی کرد.

آغاز فوتبال با قهرمان سابق جام جهانی

کاسیانو در سال 2012 فوتبال را برای تیم بین المللی برزیل آغاز کرد و در سال دوم در دونگا دانشجو شد. کاپیتان سابق تیم ملی برزیل که با این تیم قهرمان جام جهانی شد، در این فصل توجه چندانی به این مهاجم جوان نداشت و تنها در 3 بازی او را به میدان فرستاد و کاسیانو که یکی از بازیکنان اصلی بود. تیمش در فصل گذشته روی نیمکت نشست. او به تازگی تغییر کرد و از اینترناسیونال به سانتا کروز برزیل رفت.

گل ناگهانی آقای کاسیانو در لیگ پرتغال

تا دو سال پیش، کاسیانو هرگز نتوانست رکورد گلزنی خود را در یک فصل دو برابر کند، اما انتقال او به ویسلا پرتغال باعث شد تا او در 31 سالگی به اوج فوتبالش برسد و در دسته دوم پرتغال بدرخشد. او 16 گل برای ویسلا به ثمر رساند تا با درخشش خود تیمش را به قله کشور برساند و کفش طلای باورنکردنی لیگ 1 پرتغال را به شکلی باورنکردنی از آن خود کند.

نگاه پرسپولیس به فصل رویایی پرتغال

باشگاه پرسپولیس و کادرفنی سرخپوشان نیز به این فصل درخشان نگاه می کنند و تصمیم به جذب کاسیانو می گیرند. این مهاجم برزیلی در فصل 2020-2021 به عنوان یک مهاجم نوک عملکرد خوبی داشت و دو پاس گل به ثمر رساند و به خصوص در دوئل ها تمرینات بدنی خاصی را برای حضور در نقش ستاره فصل جدید به نمایش گذاشت. او در لیگ پرتغال نیز بازی خواهد کرد. با توجه به پتانسیل گلزنی و همچنین فیزیک بدنی خوب، پرسپولیس معتقد است کاسیانو گزینه خوبی برای لیگ ایران است.

علیپور در لیگ اروپا، کاسیانو در پرسپولیس

جالب اینجاست که علی علیپور و کاسیانو فصل گذشته موفق شدند هر کدام 7 گل برای تیم های خود به ثمر برسانند و عملکرد نسبتا خوبی در لیگ برتر پرتغال از خود به نمایش بگذارند. اما مهاجم ایرانی به دلیل گل هایی که با پیراهن مارتیمو که سهمیه لیگ اروپا را دریافت کرده بود، حرکت بزرگی به سمت ژیل ویسنته انجام داد اما کاسیانو پیشنهاد لیگ برتر خلیج فارس را در چنته دارد.

مهاجم جدید مقابل دی کارمو و براندائو

پرسپولیس در سال های اخیر مهاجمان خارجی زیادی داشته است، به جز گادوین منشا، ایمون زاید و تا حدودی جری بنگستون، دیگران هرگز انتظارات را برآورده نکرده اند. در بین مهاجمان خارجی جونیور براندائو با 700 هزار دلار به ایران آمد اما عملکرد او آنقدر ضعیف بود که در پایان نیم فصل حذف شد. قبل از او در برزیل دی کارمو برزیلی بود که با گل فولاد از پرسپولیس جدا شد. حالا در صورت نهایی شدن انتقال او، کاسیانو ماموریت دارد تا آن خاطرات تلخ مهاجمان برزیلی را پاک کند.

دیدگاهتان را بنویسید