خرید جذاب فرهاد مجیدی ستاره جدید استقلال؟!

خرید جذاب فرهاد مجیدی ستاره جدید استقلال؟!

حضور صالح حردانی در استقلال خبری است که از تابستان امسال شنیده می شد و تا زمستان ادامه داشت و این بازیکن که علاقه زیادی به حضور در جمع آبی پوشان پایتخت داشت پس از توافق دو باشگاه موفق شد این پیراهن را بر تن کند. تبدیل به یک تیم شد.

حردانی که یکی از آینده سازان فوتبال ایران محسوب می شود، در 3 فصل اخیر یکی از مهره های کلیدی این تیم و در سمت راست خط دفاعی فولاد بود و درخشش او باعث شد تا دراگان اسکوچیچ این بازیکن را به اردو دعوت کند. از تیم ملی کاند و صالح حتی در دو بازی مقابل سوریه و امارات به میدان رفتند و حتی ممکن است در ماه آوریل در دیداری سرنوشت ساز مقابل کره جنوبی به میدان بروند.

اما حردانی در ازای حضور دو بازیکن آبی پوش در فولاد به استقلال منتقل شد. عارف آغاسی که تابستان امسال از استقلال فولاد جدا شد به دلیل مشکلات خانوادگی به تیم سابقش بازگشت و آرش رضاوند نیز به صورت قرضی راهی اهواز شد تا با پیراهن این تیم لیگ بیست و یکم را ادامه دهد.

اما پیوستن حردانی به استقلال یادآور نقل و انتقالات بزرگ بین دو باشگاه است. استقلال و فولاد شباهت زیادی به یکدیگر دارند و نقل و انتقالات متعددی نیز به صورت مستقیم بین دو تیم انجام شده است اما بد نیست نگاهی به چند بازیکن مهم و مشترک دو تیم بیندازیم.

سهراب بختیاری زاده یکی از قدیمی ترین بازیکنان مشترک دو باشگاه است. او لباس های دو تیم را در چند نوبت به تن کرد. سهراب ابتدا از فولاد به استقلال پیوست و سپس راهی ارزروم اسپور شد و به جمع آبی پوشان پایتخت بازگشت. بختیاری زاده سپس دوباره به فولاد رفت و پس از پوشیدن لباس صبا کوم و پاس همدان به فولاد بازگشت.

ایمان مبعلی دیگر بازیکنی است که با بختیاری زاده نیز شرایط مشابهی داشته است. او با فولاد با فوتبال ایران آشنا بود و پس از بازی در تیم های اماراتی الشباب، النصر و الوصل در انتقالی مهم و جنجالی به استقلال پیوست. مبعلی سپس به لیگ امارات بازگشت و پیراهن شارجه را بر تن کرد. این بازیکن در بازگشت به فوتبال ایران لباس استقلال و سپس فولاد را بر تن کرد.

وحید طالبلو دیگر بازیکن مشترک دو تیم است. سنگربانی که با استقلال به سطح اول فوتبال ایران رسید و در اواخر دوران فوتبالش فولاد را بر تن کرد. او 170 بار برای استقلال و 14 بار برای فولاد بازی کرد.

پیمان منتظری و فابیو جانواریو از مهمترین بازیکنانی هستند که از فولاد به استقلال پیوستند. دو بازیکنی که تاثیر زیادی روی این تیم داشته اند و نامشان در بین بازیکنان محبوب استقلال دیده می شود. منتظری پس از سقوط فولاد به لیگ دسته اول به تیم استقلال پیوست و در دوران حضورش در این تیم یکی از ارکان دفاع آبی های پایتخت به شمار می رفت و توانست جوایز زیادی را با این تیم کسب کند. او 81 بار لباس فولاد به تن کرد و 240 بار برای استقلال بازی کرد.

ژانویه شاید محبوب ترین بازیکن خارجی تاریخ استقلال باشد. بازیکنی که گل قهرمانی آبی ها را در لیگ هشتم مقابل پیام مشهد به ثمر رساند. او در سال 87 از فولاد به استقلال پیوست و یکی از مهم ترین نقل و انتقالات دو باشگاه لقب گرفت. جیانواریو که دو روز پیش برای تماشای دیدار استقلال و پیکان در ورزشگاه دستگردی حضور داشت، در سن 33 سالگی به دلیل مصدومیت شدید مجبور به خداحافظی از فوتبال شد. او 10 بار برای فولاد و 64 بار برای استقلال بازی کرد. هواداران آبی پوش حالا امید زیادی دارند که صالح حردانی جا پای منتظری و جیانواریو بگذارد و به یکی از موثرترین بازیکنان استقلال در آینده تبدیل شود.

اسماعیل شریفات از آن دست بازیکنانی است که نقل و انتقالات متعددی بین دو باشگاه داشته است. او که حالا در آلومینیوم بازی می کند تابستان امسال سه بار در آستانه بازگشت به فولاد بود که این انتقال محقق نشد. او با فولاد به فوتبال ایران معرفی شد و سپس به استقلال رفت. او پس از مدت کوتاهی در این تیم به فولاد بازگشت. شریفات 151 بار برای فولاد و 49 بار برای استقلال بازی کرد.

کیو رضایی، لئوناردو پادوانی و آیاندا پاتوسی دیگر بازیکنان مطرحی هستند که برای هر دو تیم بازی کرده اند. کیو با لباس فولاد در لیگ برتر ظاهر شد و یک فصل برای استقلال بازی کرد. پادوانی که 23 بار فولاد پوشیده است در بیست و هفتمین بازی خود برای استقلال مقابل همین فولاد به شدت آسیب دید و برای همیشه فوتبال را ترک کرد. پاتوسی که حالا شایعه جدایی اش از این باشگاه شنیده می شود، در اقدامی جنجالی به استقلال پیوست اما دوران حضورش در آبی پوشان پایتخت کوتاه بود و پس از تلاشی نافرجام در بانی یاس امارات به این باشگاه پیوست.

علاوه بر این، استقلال و فولاد بازیکنان برجسته دیگری هم دارند که بختیار رحمانی، حسن بیت سعید، عارف گلمی، آرش افشین، زبیر نیک نفس، افشین حاجی پور و حالا صالح حردانی، آرش رضاوند و عارف نیز به آغاسی اضافه شده اند. این گروه.

دیدگاهتان را بنویسید