خرید خودروی لوکس با پول بازنشستگان

خرید خودروی لوکس با پول بازنشستگان

نعمت الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) به همراه تعدادی از مدیران صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی و سازمان بازرسی اظهار داشت: در سال 1393 حدود 9 خودروی لوکس با اموال و پول بازنشستگان از یکی دزدیده شدند این توسط شرکت های تابعه صندوق بدون ثبت سفارش از اتریش خریداری و وارد کشور شد.

وی با طرح این سوال که “معلوم نیست با چه منطقی این کار انجام شده و اصلی ترین کار در حال پیگیری است”، گفت: در صورت مشاهده تخلف در خرید خودرو پیگیری می کنیم تا شکایت کنیم. در این راستا تعامل خوبی با سازمان بازرسی کل کشور برقرار شده است تا با هم افزایی لازم، برخورد قانونی با عوامل این سوء استفاده ها صورت گیرد.

ترکی با بیان اینکه 3 دستگاه از این خودروها در همان سال فروخته شده و 6 دستگاه از آن از سال 1393 در انبارها مانده است، گفت: در این 8 سال هیچ شخص یا مدیری اثری از این خودروها پیدا نکرده است. خودروهایی با ارزش مادی بسیار بالا که در اثر سهل انگاری از بین می روند.

وی با تاکید بر اینکه بارها اعلام کرده ایم که نسبت به حفظ اموال مستمری بگیران حساس هستیم و به همین دلیل این موضوع به طور ویژه تحت تاثیر قرار گرفت، گفت: حیف است که اگرچه شرکت انبارهای عمومی صندوق بازنشستگی است و این خودروها در در این سالها حتی از سوی صندوق یا متولی شرکت انبار تماسی نیز گرفته نشده است تا با این خودروهایی که با پول بازنشستگان خریداری شده اند راند. یک منطقه سرپوشیده که حداقل آسیب کمتری خواهد دید.

وی افزود: امروز در محل نگهداری خودروها بودیم و دستورات لازم در این راستا صادر شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: این خودروها باید به فوریت منحل و فروخته شوند و این مبلغ به بازنشستگان بازگردانده شود. در این راستا نمایندگانی از صندوق شناسایی شده اند که به صورت روزانه بر ترخیص و فروش خودرو نظارت می کنند. همه این اموال باید برای مستمری بگیران و رفاه آنها هزینه شود.

ترکی همچنین گفت: متأسفانه در گذشته موارد مشابه زیادی وجود داشته و در دوره جدید مدیریت صندوق ها هر کدام احصا و پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای تبلیغاتی رئیس جمهور در زمان انتخابات «تغییر به نفع مردم» بود، افزود: در صندوق بازنشستگی تلاش می کنیم این شعار برای جامعه هدف قابل لمس باشد. بازنشستگان

ترکی تاکید کرد: رویکرد انقلابی دولت سیزدهم و هدف حمایت حداکثری از حقوق مردم با دولت های گذشته قابل مقایسه است.

دیدگاهتان را بنویسید