خسارت سنگین به گران ترین خودروی پیش ساخته ایران

امیر مسعود عابدین: کارخانه نورا موتور پارس جایی است که رامک خودرو محصولاتی مانند تیوولی و رکستون G4 و همچنین رکستون امپراتور و در آینده تورس را تولید می کند.

خسارت سنگین به گران ترین خودروی پیش ساخته ایران

طراحی رکستون امپراتور را می توان یکی از نقاط قوت آن دانست، فیس لیفتی که برای مدل 2018 (کد G4) اعمال شده و اکنون امپراتور نامیده می شود، طراحی تهاجمی تری دارد و گزینه ای وسوسه انگیز در برابر رقبایی مانند تویوتا لندکروزر، نیسان پاترول است. و هیوندای، پلاسید، کیا تلوراید و … البته متاسفانه هیچ کدام از این رقبا نه در ایران هستند و نه با مدل قدیمی ارائه شده اند.

خسارت سنگین به گران ترین خودروی پیش ساخته ایران

گرافیک Delights U شکل و دارای 4 لنز در هسته خود است که حس لوکس بودن را ایجاد می کند و با باریک شدن چراغ های جلو فضای بیشتری به جلوپنجره اختصاص داده شده و حالتی عضلانی به خود گرفته است.

خسارت سنگین به گران ترین خودروی پیش ساخته ایران

نمای جانبی طراحی خوبی دارد.خطوط طراحی بلند که از چراغ های جلو و عقب شروع می شود و سپس پایین می آید.رینگ های آینه 20 اینچی بر روی نسخه موجود در ایران نصب شده و با رینگ های تصویر بالا متفاوت است.

خسارت سنگین به گران ترین خودروی پیش ساخته ایران

نمای عقب از همان حالت تهاجمی در جلو استفاده می کند.گرافیک سبک این فیس لیفت رادیکال شده و با نوار کرومی بین آنها هماهنگ شده است.

یکی از نقاط ضعف طراحی در این قسمت مربوط به استفاده از صدا خفه کن های تقلبی در دیفیوزر است که برای این سگمنت و سطح قیمت کمی عجیب است.

در مجموع طراحی بیرونی رکستون امپراتور در مقایسه با رقبای قدیمی خود در ایران مدرن و شیک تر و در مقایسه با رقبای جدیدش جذاب و وسوسه انگیز است.

خسارت سنگین به گران ترین خودروی پیش ساخته ایران

طراحی کابین این خودروی سه ردیفه دارای همان فضای بیرونی جادار و بزرگ است.کنسول مرکزی بزرگ با چیدمان کنترلرهای مختلف به همراه فرمان D-cut و طراحی خاص دوخت صندلی ها و پریزها جاذبه های داخلی

متاسفانه در نسخه موجود در ایران دسته دنده معمولی با نسخه الکترونیکی تعویض شده و با تصویر بالا متفاوت است.

خسارت سنگین به گران ترین خودروی پیش ساخته ایران

امکانات بسیار زیادی در این مدل سنسور نور و باران، سیستم نور بالا هوشمند، سنسور پارک و دوربین جلو و عقب، دوربین 360 درجه، درب عقب برقی، سیستم ورود هوشمند صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 حالت مختلف و صندلی سرنشین جلو در 6 حالت مختلف، حافظه برای تنظیمات صندلی راننده و آینه بغل، گرم کن و خنک کننده صندلی های ردیف جلو (3 حالت) و گرمکن ردیف عقب (2 حالت)، صفحه نمایش 8 اینچی اطلاعات سرگرمی و کیلومترشمار 12.3 اینچی سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و تهویه مطبوع ردیف دوم با دریچه تهویه ردیف سوم، کیسه هوای جلو و جانبی برای سرنشین و راننده و پرده ای برای سرنشین جلو و عقب، ایربگ زانو، کروز کنترل هوشمند، نقطه کور و هشدار خط، رادار پیشگیری از تصادف از جلو، ترمز اضطراری و خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد عابر پیاده، ترمز دستی برقی، سیستم ضد غلتشی فعال، سیستم کمکی در سربالایی، سیستم کمکی استارت حرکت به سمت بالا و… از جمله مواردی هستند که ویژگی های این خودرو

خسارت سنگین به گران ترین خودروی پیش ساخته ایران

موتور 2 لیتری توربوشارژ و 4 سیلندر در این خودرو توانایی تولید 222 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد.این موتور در وزن 2110 کیلوگرم رکستون امپراتور را در حدود 11.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

وظیفه انتقال نیرو بر عهده یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که سیستم 4WD آن از نوع پاره وقت است و در حالت عادی بیشتر نیروی موتور را به دیفرانسیل عقب منتقل می کند اما باز هم امکان انتخاب سه حالت وجود دارد. 2H، 4H و 4L.

قیمت امروز رکستون امپراتور حدود 6 میلیارد و 100 میلیون تومان است که گران ترین خودروی مونتاژ شده ایران است، چنین وضعیتی شد.

دیدگاهتان را بنویسید