خطاب بایدن به شهروندان آمریکایی: فورا اوکراین را ترک کنید

حالا از اوکراین خارج شوید

بایدن به بی بی سی گفت: «شهروندان آمریکایی باید همین الان باشند [از اوکراین] “برو بیرون.”

وی با اشاره به روسیه که تعداد زیادی از نیروها را در اطراف مرز اوکراین مستقر کرده است، گفت: ما در اینجا دیگر با یک سازمان تروریستی روبرو نیستیم. بلکه ما با یکی از بزرگترین ارتش های جهان طرف هستیم. شرایط بسیار متفاوت است و شرایط می تواند خیلی سریع تغییر کند.»

بایدن در مصاحبه ای گفت که وضعیت به گونه ای نیست که او بتواند نیروهای آمریکایی را برای نجات آمریکایی هایی که قصد ترک اوکراین را دارند به منطقه بفرستد. وی افزود: لحظه ای که آمریکایی ها و روسیه به یکدیگر شلیک کنند، جنگ جهانی رخ خواهد داد.

رئیس جمهور ایالات متحده در ادامه گفت که حتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه “آنقدر احمق بود که وارد شد.” [این مخاصمه] او آنقدر باهوش است که علیه شهروندان آمریکایی کاری انجام ندهد.

همزمان، وزارت امور خارجه آمریکا از شهروندان اوکراینی مقیم اوکراین خواست تا با توجه به “تهدید نظامی فزاینده روسیه” فورا این کشور را ترک کنند.

این وزارتخانه در بیانیه ای خطاب به شهروندان آمریکایی گفت: «به دلیل تهدید نظامی فزاینده روسیه و کووید-19 به اوکراین سفر نکنید. «کسانی که در حال حاضر در اوکراین هستند باید فوراً با خودروهای شخصی یا رسمی آنجا را ترک کنند.

روسیه در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد، این اتهامات را رد کرد و گفت: «ادعاهای مشابه و بی اساس درباره اطلاعات روسیه بیش از یک بار مطرح شده است.

کاخ سفید به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که کاخ سفید طرحی را برای اعزام حدود 2000 سرباز به لهستان برای کمک به آمریکایی هایی که می خواهند اوکراین را در صورت حمله روسیه ترک کنند، تصویب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید