نیروهای اشغالگر خارجی از جمله آمریکایی ها باید فورا سوریه را ترک کنند


ساعت: 22:40
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817521

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با محکومیت غارت منابع طبیعی، نفت و محصولات کشاورزی سوریه گفت: همه نیروهای خارجی و ناخوانده از جمله نیروهای آمریکایی باید فورا و بدون قید و شرط کشور را ترک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید تهط روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در سوریه در 7 مارس 2022 نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

وی گفت: ما از شورای امنیت می خواهیم که به این گونه اقدامات تجاوزکارانه و خباثت آمیز و همچنین تهدیدات ظاهری آن واکنش نشان دهد تا علیه سایر کشورهای منطقه که صلح و امنیت منطقه را تهدید می کنند، از زور استفاده کند.
نماینده کشورمان در این نشست همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی سوریه گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل 14.6 میلیون سوری به کمک های بشردوستانه نیاز دارند. این آمار نسبت به سال 2021 افزایش 9 درصدی را نشان می دهد. اپیدمی کووید-19 وضعیت شکننده انسانی در این کشور را تشدید کرد.
نماینده کشورمان افزود: با توجه به شرایط سخت انسانی در سوریه که بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های غیرنظامی سوریه تخریب شده است، اعمال اقدامات قهری یک‌جانبه بر مردم سوریه پیامدهای فاجعه‌باری برای همه ابعاد زندگی آنها دارد و بر خلاف آن. قطعنامه 2585 شورای امنیت یکی از پروژه های بازسازی اولیه است که برای مردم سوریه حیاتی است و به آوارگان اجازه می دهد تا به خانه های خود بازگردند.

وی گفت: تحریم های یکجانبه علیه سوریه بر تلاش های سازمان های بین المللی و ملی بشردوستانه در سوریه نیز تأثیر گذاشته است.
سفیر کشورمان با تاکید بر توقف فوری تحریم ها و اقدامات غیرقانونی و مخرب علیه سوریه، گفت: تاکید بر اهمیت و توجه به وضعیت دشوار انسانی در سوریه و در عین حال حمایت از تحریم های یکجانبه علیه مردم سوریه بسیار ریاکارانه است. ” شورای امنیت علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران، خواستار نظارت بر پایبندی ایران به «اقدامات مورد نیاز برجام» شد.

* غارت منابع طبیعی مردم سوریه به ویژه نفت و محصولات کشاورزی را محکوم کنید
نماینده ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر غارت منابع طبیعی مردم سوریه به ویژه نفت و محصولات کشاورزی در مناطق تحت اشغال بیگانگان را محکوم می کند. این اقدام جنایتکارانه نقض آشکار حاکمیت ارضی سوریه، قطعنامه های شورای امنیت مربوطه و منشور سازمان ملل است.
وی تاکید کرد که بحران سوریه بدون پایان اشغال و ریشه کن کردن تهدیدهای تروریستی قابل حل نیست. حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه به نام مبارزه با تروریسم قابل تهدید نیست. لذا تمامی نیروهای اشغالگر و ناخوانده خارجی از جمله نیروهای آمریکایی باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید