آمریکا باید فورا نیروهای غیرقانونی خود را از سوریه خارج کند


ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901956

وزارت امور خارجه سوریه به اقدامات واشنگتن علیه این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سانا، وزارت امور خارجه سوریه به اقدامات واشنگتن علیه این کشور واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا باید فورا نیروهای غیرقانونی خود را از خاک سوریه خارج کند و از حمایت از تروریست ها، مزدوران و شبه نظامیان تجزیه طلب که برای رسیدن به اهداف و منافع محدود خود استفاده می کنند، دست بردارد.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: ادامه سیاست نفرت انگیز ایالات متحده آمریکا برای سرقت نفت سوریه از مرز سوریه و عراق و انتقال آن به شمال عراق نشان دهنده دزدی و تلاش برای بازگشت به دوران گذشته است. سوریه با یادآوری اینکه این اقدامات مغایر با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است، از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد که آن را محکوم کرده و برای پایان دادن به آن اقدام کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: سوریه این حق را برای خود محفوظ می دارد که برای تمامی غارت ها و خسارات ناشی از آن از آمریکا غرامت دریافت کند.

لازم به ذکر است که نیروهای اشغالگر آمریکا در هفته های اخیر سرقت نفت سوریه را افزایش داده و صدها نفتکش مملو از نفت مسروقه را با همدستی شبه نظامیان “QSD” به پایگاه های خود در خاک عراق منتقل کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید