اشغال و حضور غیرقانونی نیروهای خارجی مانع اصلی پیشرفت سوریه است

ساعت: 07:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1784948

شورای هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان، اشغال و حضور غیرقانونی نیروهای خارجی را مانع اصلی پیشرفت و شکوفایی سوریه دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، هیئت هایی از وزارتخانه های سوریه و روسیه برای هماهنگی بازگشت آوارگان، حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در سوریه را مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت این کشور دانستند.

در بیانیه هیأت ها در نشست روز سه شنبه آمده است: در این نشست موضوعات اصلی بازگشت مردم سوریه به زندگی عادی، یعنی اشغال خاک سوریه به عنوان یک کشور مستقل و عضو سازمان ملل توسط نیروهای خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. . ملاقات. “

این بیانیه می افزاید: اشغال و حضور نیروهای خارجی بدون رضایت دمشق منجر به غارت منابع طبیعی سوریه و ایجاد کانون های تنش در منطقه شده است.

در این بیانیه از سیاست فشار بر دمشق به عنوان یکی دیگر از عوامل منفی یاد شده که بازسازی پس از جنگ در سوریه را مختل کرد و شهروندان سوری را از فرصت های زندگی عادی محروم کرد.

این بیانیه می افزاید: برای رفع موانع بر سر راه بازگشت آوارگان سوری به سرزمین خود و از سرگیری زندگی مسالمت آمیز در خاک سوریه، جامعه بین المللی باید نقش خود را در رسیدگی به بازسازی و حمایت سوریه ایفا کند. سپس. “

روز سه شنبه، دمشق میزبان نشست مشترک ستاد هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان بود. در این نشست نمایندگانی از هیئت های مربوطه سازمان ملل و سازمان های بین المللی بشردوستانه حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید