خوابگاه ۱۰۰ واحدی دانشگاه تهران از طریق مولدسازی فروختند



وزیر علوم:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه تهران یک خوابگاه با 100 واحد در برخی نقاط شهر داشت که از طریق تولید به فروش رساندند و خوشبختانه 70 درصد از این اعتبار را به خوابگاه بانوان اختصاص دادند.

یک خوابگاه 100 واحدی را از طریق مولدسازی به دانشگاه تهران فروختند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج


محمدعلی ذوالفقل در حاشیه جلسه شورای دولت در خصوص مشکلات خوابگاه های دانشجویی متاهل اظهار داشت: روز گذشته رئیس جمهور از ما خواستند تا پیشنهادات خود را در خصوص موضوع خوابگاه های دانشجویی متاهل ارائه کنیم که در سال جاری در اختیار آقای رئیس جمهور قرار دادیم. یک نامه امروز اقداماتی هم انجام دادیم که مربوط به خودمان بود.

وی درباره این اقدامات گفت: به عنوان مثال دانشگاه تهران یک خوابگاه 100 واحدی در برخی از نقاط شهر داشت که از طریق تولید به فروش می رساندند و خوشبختانه 70 درصد این وام به خوابگاه بانوان اختصاص یافت و اکنون 500 واحد است. در پردیس دانشگاه تهران واحدهایی در حال ساخت است. 14 ماه به ما فرصت دادند تا این 500 واحد را تحویل دهیم.

ذوالفیگل اضافه کرد: به تازگی به یک کارگروه تولیدی دانشگاه یزد مجوز داده شده است که برخی از املاک شهر را بفروشد و پول خوابگاه ازدواج را بیاورد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا با تسویه و فروش اموال مازاد و وام های دولتی حمایت از جوانان و خانواده، تا جایی که می توانیم خوابگاه های خانوادگی را توسعه دهیم.

وزیر علوم پژوهش و فناوری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه 1403 مصوبه ای در برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید که 15 درصد از کل اعتبارات به دانشگاه ها برای پژوهش و 5 درصد برای فرهنگیان اختصاص می یابد. امور عزیزانی از سازمان برنامه و بودجه قول داده اند که این مبالغ را در بودجه هر دانشگاه پیش بینی کنند و در صورت تحقق این امر در سال آینده مقدمات علمی جدید فراهم خواهد شد.



آیا این خبر مفید بود؟




نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیرفارسی یا غیر مرتبط ارسال نمی شود.