خودکار قرمز روی تاج نام کی روش

تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال صراحتا اعلام کرد که تنها گزینه خود برای دستیاری کی روش نکونام پس از رقابت های جام جهانی کی روش به عنوان مدیر فنی و نکونام به عنوان سرمربی تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا بوده است. طبق قرارداد نکونام با فولاد، این مربی برای حضور در تیم ملی باید موافقت مدیران فولاد را جلب کند. باشگاه فولاد نیز با انتشار بیانیه ای از مخالفت خود با حضور نکونام در تیم ملی خبر داد.

طبیعی به نظر می رسید که این خبر تمرکز بازیکنان فولاد را بر هم بزند و این اتفاق هم افتاد. رئیس فدراسیون حتی مدعی شد که از نکونام اطمینان بیشتری پیدا کرده که: «در قرارداد فعلی ما با آقای کی روش، او سرمربی ما در جام ملت های آسیا 2023 نیست.» شاید از کی روش به عنوان مدیر فنی استفاده کنیم و نکونام به عنوان سرمربی در جام ملت ها. ما در مورد آن صحبت کردیم. البته ما همچنان در حال مشورت با نکونام هستیم تا اتفاقی بیفتد.”

البته سرمربی بعد از چند روز صراحتا در رسانه ها پاسخ منفی خود را به درخواست کی روش داد تا ملی پوشان تکلیف خود را بدانند. بالاخره دوباره سراغ مارکار آقاجانیان رفتند.

اما حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد از تکرار این خبر به شدت ناامید است. او می گوید: «به کنار قبل از جام جهانی و حضور جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی ضربه بدی به فولاد زد و باعث شد تمرکز تیم از بین برود و نتایج لیگ یک کار احمقانه بود. هر اتفاقی افتاد تمام شد و نمی خواهم بیشتر از این حرفی بزنم اما امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی برای تیم فولاد رخ ندهد جواد نکونام به صراحت اعلام کرده که به فکر تیم ملی نیست و در تیم باقی خواهد ماند. تیم فولاد ما اجازه حاشیه‌سازی مجدد را نمی‌دهیم.»

رئیس اتحادیه فوتبال در حال حاضر گزینه داخلی دیگری جز نیکونام ندارد و می خواهد تمام انرژی خود را روی این مربی بگذارد، بنابراین شاید سرمربی فولاد که دستیار کی روش در جام جهانی 2022 را نپذیرفت، این بار با جمعی. نظر هیات مدیره فدراسیون فوتبال، هدایت تیم ملی ایران را بر عهده خواهد داشت

در صورت قبول هدایت تیم ملی ایران در جام ملت های 2023 و جام جهانی 2026 نکونام، قطعاً خط قرمز روی نام کی روش گذاشته می شود و در غیر این صورت گزینه های ادامه فعالیت او در پست فنی غیر از سرمربی، خواهد بود. فعال.

کی روش بدون مذاکره جدی با فدراسیون فوتبال تهران را ترک کرد و در روزهای اخیر گمانه زنی های مختلفی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی مطرح شده است. اگر مدیران فدراسیون تصمیم به پایان همکاری با کی روش بگیرند، فوتبال ایران بار دیگر وارد روزهای آشفتگی و سردرگمی می شود.

البته در این بین اسامی مختلفی نیز به گوش می رسد که هنوز هیچ یک از آنها در رسانه های موثق گزارش نشده است. به نظر می رسد فدراسیون همچنان وضعیت نکونام را زیر نظر دارد و در صورت ماندن وی در سمت خود، تاج و دوستانش باید به دنبال گزینه های دیگری باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در نظر دارد پس از نظر مساعد وزیر ورزش و مسئولان اجرایی کشور، پروژه استفاده از مربی بومی را نهایی کند و سپس به نکونام برود تا این مربی به طور همه جانبه از امور فنی فدراسیون حمایت کند. تیم ملی ایران در فوتبال.

دیدگاهتان را بنویسید