دادستان ایلام: تعداد قربانیان حادثه در دفتر بنیاد مستضعفان به ۱۱ نفر رسید/ علت اصلی تیراندازی اختلافات شخصی است.

دادستان ایلام: تعداد قربانیان حادثه در دفتر بنیاد مستضعفان به ۱۱ نفر رسید/ علت اصلی تیراندازی اختلافات شخصی است.

روز جدید : دادستان استان ایلام جزئیات ماجرای حادثه اداره کل املاک و مستغلات بنیاد مستضعفان و قتل و مجروح شدن ۱۱ نفر از کارکنان این اداره را تشریح کرد و تاکید کرد: دلایل این تیراندازی اختلافات شخصی

عبدالوهاب بهشنده در تشریح حادثه اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و کشته و زخمی شدن 11 نفر از کارکنان این بنیاد گفت:

بهشنده درباره نحوه ورود ضارب به ساختمان اداره کل گفت: با توجه به اینکه ضارب یکی از کارکنان این اداره کل بود، از ورود وی به داخل ساختمان جلوگیری نشد.

وی با بیان اینکه ضارب پس از ورود به ساختمان دو نارنجک و یک قبضه سلاح گرم را در داخل کیسه برنج مخفی کرده بود، ادامه داد: فرد مهاجم کارکنان را به طبقه فوقانی طبقه همکف اداره برد.

وی با بیان اینکه ضارب پس از حضور در طبقه دوم به سمت مدیر رفت اما در در بسته محبوس شد، افزود: یکی از کارکنان با وساطت سعی کرد مدیر را متقاعد کند که ناموفق بوده است.

دادستان ایلام ادامه داد: ضارب پس از ناامید شدن از باز شدن در اتاق مدیرکل هنگام شکستن بخشی از درب اتاق، نارنجکی را به داخل اتاق مدیر پرتاب کرد که در این حادثه مدیر و خانمی که به اتاقش پناه برده بودند مجروح شدند. “

بهشنده با اشاره به فاصله نسبتا زیاد درب اتاق تا میز مدیریت گفت: بر اثر انفجار نارنجک مدیر از ناحیه ران و یکی از همکاران مجروح شدند.

وی ادامه داد: به گفته مجروحان این تیراندازی، فرد مهاجم پس از پرتاب نارنجک به داخل اتاق فرمانداری به گمان اینکه آنها را کشته است، با شلیک کلاشینکف به سمت کارکنان شلیک کرد که سه نفر از آنها در دم کشته شدند و دو نفر نیز در محل جان باختند. بیمارستان.

بهشنده در خصوص خودکشی مهاجم گفت: به گفته مجروحان این حادثه، مهاجم پس از شلیک گلوله کارکنان به سمت خود شلیک کرده و پلیس عرصه را تنگ کرده است. او به زندگی خود پایان داد. عکس های دوربین های محلی اعلام خواهد شد.

دادستان ایلام با بیان اینکه به گفته مدیران بنیاد حقوق کارمندان به موقع پرداخت شده است، یادآور شد: دلایل تیراندازی اختلافات شخصی بوده است.

وی افزود: بررسی های کارشناسی درباره دلایل احتمالی تیراندازی توسط بازپرس ویژه قتل که در محل حضور داشت در حال انجام است و دو معاون دادستان نیز در محل حضور داشتند. کارشناسان منصوب خواهند شد.

بخشنده افزود: نیروهای پلیس به موقع در محل حضور یافته و به وظایف سازمانی خود عمل کردند و قصوری از سوی پلیس مشاهده نشد.

وی در خصوص عدم حضور روانشناس و مددکاری اجتماعی اورژانس در محل وقوع جنایت گفت: متاسفانه عدم حضور به موقع امداد اجتماعی اورژانس و دره 115 منطقه تیراندازی برای انتقال مجروحان گزارش شده است و دلایل آن این در دست متخصصان است.”

دادستان ایلام گفت: در پرونده های مرتکب دو فقره محکومیت وجود دارد که البته به دلیل مرور زمان نافذ تلقی نمی شود.

وی خطاب به مردم محترم عیلام گفت: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی درباره این حادثه منتشر شده مستند نبوده و قابل پاسخگویی نیست و باید به کارشناسان ویژه قوه قضائیه اجازه داده شود تا با اطمینان تمام جزئیات را بررسی کنند. “

وی در پایان درگذشت تعدادی از کارکنان بی گناه اداره املاک و مستغلات بنیاد مستضعفان را تسلیت گفت و به خانواده های داغدار آنان تسلیت گفت. سهل انگاری و کوتاهی کرده و نتیجه را بدون کما به مردم اعلام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید