دادستان کل کشور: افرادی که قتل و خسارت وارد کرده اند عفو نخواهند شد

دادستان کل کشور: افرادی که قتل و خسارت وارد کرده اند عفو نخواهند شد

دادستان کل کشور با اشاره به عفو اخیر رهبری گفت: تفاوت این عفو ​​با عفوهای قبلی در این بود که علاوه بر محکومان عمد، زندانیان حوادث اخیر و حتی متهمان نیز در این گروه قرار می گرفتند و گستره آن عفو بسیار گسترده بود.

به قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری از خوابگاه ها، کارگاه های بنیاد تعاون و اشتغال زندانیان مجتمع زندان مرکزی اصفهان بازدید کرد.

در این بازدید مددجویان به تشریح روند بازداشت خود و روند قضایی پرداختند و از نوع برخورد، تشریفات قضایی، اسکان، پذیرایی، ملاقات و رفتار کلی کارکنان زندان ابراز رضایت و قدردانی کردند.

در این دیدارها، دادستان کل کشور با اشاره به عفو گسترده مقام معظم رهبری و به ویژه عفو زندانیان اغتشاشات اخیر از زندانیان خواست: پس از آزادی و بازگشت به جامعه در جهت خدمت به نظام و نظام گام بردارند. مردم.

وی در ادامه از مجتمع کارگاهی اشتغال و حرفه آموزی بنیاد تعاون در حوالی زندان مرکزی بازدید و با مددجویان شاغل در این مجتمع دیدار و گفتگو کرد.

حضور دادستان کل کشور در مراسم آزادی زندانیان مشمول عفو اخیر

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور که در سفری سه روزه میهمان مدیران و دستگاه قضایی این استان بود، در مراسم آزادی زندانیان مشمول عفو گسترده حضور یافت. مقام معظم رهبری

وی با اشاره به عفو رهبر انقلاب گفت: من به نوبه خود از رهبر فرزانه انقلاب تشکر می کنم که در آستانه پیروزی بزرگ انقلاب هدیه ارزشمندی به ملت ایران دادند. به ویژه افرادی که بر اثر اشتباه و بی احتیاطی به زندان افتادند و بنا به درخواست رئیس قوه قضائیه و مطالبات جامعی که مطرح شد این محبت و محبت را ارائه کردند.

دادستان کل کشور در خصوص نوع عفو صادر شده گفت: دادگاهی که در جریان است و جرم و هر فردی که ثابت شود طبق قانون محکوم می شود و باید مجازات شود.

وی ادامه داد: در قانون اساسی حق عفو برای رهبر انقلاب قائل شده است که به درخواست رئیس قوه قضائیه با روندی که در ادامه می آید انجام می شود. اگر مصلحت می دانند از مقصر و محکوم عفو کنند.

منتظری با بیان نوع عفو در کشور گفت: در کشور عفو به دو صورت ارائه می شود، یکی عفو الگویی است که در طول سال و در ایام مختلف از سوی رئیس قوه قضائیه با ارائه یک موافقت نامه ارائه می شود. لیست و مشخصات شخص و دیگری عفو استانداردی است که در جریان دادرسی از سوی دستگاه قضایی درخواست می شود و معیارهایی را انتخاب می کنند که دامنه وسیع و جامع و به مراتب بیشتر از حبس مشروط و قطعی باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تفاوت این عفو ​​با عفوهای گذشته این بود که علاوه بر محکومان عمد، زندانیان حوادث اخیر و حتی متهمان نیز در این گروه قرار می گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده بود.

وی با قدردانی از حضور خیرین در این آیین گفت: از همه کسانی که در طول سال برای کمک به محکومان زندان تلاش می کنند تشکر می کنم.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود به جوانان دستگیر شده در حوادث اخیر نیز توصیه کرد و از آنان خواست که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند زیرا این برای مردم تلخ است که جوانان به جای تحصیل در دانشگاه یا کار و … پایتخت کشور نادیده گرفته شود.

منتظری ادامه داد: نکته مهمی که در عفو رهبری انقلاب وجود دارد این است که آن دسته از افرادی که کشته و خسارت به بار آوردند مورد عفو قرار نخواهند گرفت و باید در برابر قانون و مردم پاسخگو باشند.

منتظری گفت: دوست داریم کسی به زندان نرود اما اگر برایش پیش آمد زندان باید محل تحصیل او باشد.

دادستان کل کشور با قدردانی از سازمان زندان ها خاطرنشان کرد: از همکاران در سازمان زندان تشکر می کنم که با وجود همه محدودیت ها و سختی ها تلاش می کنند تا زندانیان پس از بازگشت از زندان افراد موثری در خانواده و جامعه قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید