داستان درگیری لک و یحیی گل محمدی توسط کریم باقری

داستان درگیری لک و یحیی گل محمدی توسط کریم باقری

گفتگو با کریم باقری همیشه جذابیت های خودش را دارد. در هر صورت کریم یکی از مهم ترین چهره های فوتبال ایران است و توانایی های ویژه و کاریزمای موثر برای ایجاد تعادل اخلاقی و فنی در فوتبال ایران دارد. او تا جایی که همزمان در پرسپولیس و تیم ملی مربیگری می کند قابل احترام، دوست داشتنی و کمک کننده است و سعی می کند به جای تمرکز روی مسائل فنی در کنار بازیکنان بماند و نقش کاپیتان را ایفا کند. من و کریم باقری در مورد شرایط متفاوت این روزهای تیم ملی، اسکوچیچ، پرسپولیس و سوالات دیگر صحبت کردیم که می خوانید:

دوست دارم با انگلیس یا فرانسه همگروه شوم

باقری با اشاره به قرعه کشی جام جهانی و حضور ایران در گروه B این مسابقات گفت: تیم ملی کشورمان در جام جهانی قبلی در جام جهانی با تیم های بزرگی مانند پرتغال و اسپانیا بازی کرد و تجربه خوبی در این زمینه دارد اما دوست دارم. به بازی با تیم هایی مانند بیایید به فرانسه یا انگلیس بپیوندیم که این اتفاق افتاد و ما به تیم بریتانیا پیوستیم. تیمی که نایب قهرمان اروپاست و بهترین لیگ دنیا را دارد. تیم ملی این کشور معمولا یکی از بهترین های جهان است. آمریکا در فوتبال هم پیشرفت خوبی داشته و ملی پوشان زیادی در لیگ های معتبر دارد. آنها تجربه مهمی دارند اما من همچنان گروه ما را گروه خوبی می دانم.

امیدوارم فدراسیون خوابش نبرد

وی با تاکید بر شرایط آماده سازی تیم ملی خاطرنشان کرد: باید مسابقات بسیار خوبی با اردوهای قوی داشته باشیم و قبل از جام جهانی بهترین برنامه ریزی را برای حضور قدرتمند داشته باشیم. امیدوارم فدراسیون به خواب نرود و برخلاف دوره های قبل که رقبای خوبی نداشتیم و مسابقات تدارکاتی این بار اتفاقات بهتری رخ دهد. آماده سازی استاندارد انجام بهترین بازی ها و ورود به جام جهانی در شرایط ایده آل است.

هرکسی نظر خودش را دارد

بیل مکانیکی ادامه داد: به عنوان مربی تیم ملی باید تمام تلاشم را انجام دهم. بازیکنان و سایر اعضای کادرفنی باید در شرایط مساوی باشند و مطمئناً هیچ کس از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، اما واقعاً نمی توانیم در مورد شرایط مسابقات قبل از مسابقه تعصب داشته باشیم. البته هر کارشناس می تواند در مورد تیمی با انگلیس، آمریکا و تیم چهارم گروه نظر خود را بدهد و در مورد تیم ملی و شانس صعود ما صحبت کند.

وضعیت ما هرگز مثل کره و ژاپن نیست

کاپیتان سابق تیم ملی با بیان اینکه عده ای به دنبال مقایسه شرایط تیم های آسیایی با یکدیگر در گروه جام جهانی هستند، تصریح کرد: درست است که برخی گروه ژاپن را گروه مرگ می دانند اما باید در نظر بگیریم. وضعیت کره جنوبی “و ژاپن همیشه با ما متفاوت بوده است. آنها بهترین و بهترین بازی های تدارکاتی را انجام می دهند و بهترین تجهیزات را دارند. از این نظر، وضعیت ما هرگز مانند کره و ژاپن نیست. به همین دلیل است که می بینیم اینها دو تیم معمولاً در جام جهانی عملکرد مناسبی داشتند.

باید قدردان اسکوچیچ باشیم

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر اخراج دراگان اسکوچیچ افزود: از آنجایی که من در ستاد تیم ملی هستم صحبت و تمجید از وضعیت اسکوچیچ خوب نیست اما فکر می کنم همه می دانند که اسکوچیچ هدایت تیم ملی را برعهده خواهد داشت. در سخت ترین لحظه . . ممکن است. او مسئولیت را بر عهده گرفت و کار بزرگی انجام داد. از طرفی کارنامه اسکوچیچ در تیم ملی ایران مشخص است. به همین دلیل فکر می کنم باید قدردان چنین مربیانی باشیم. وقتی به جام جهانی رسیدیم نباید از همه چیز غافل شویم.

اسکوچیچ تجهیزات می خواهد

سرمربی تیم ملی ادامه داد: مطمئن باشید اگر بزرگ ترین مربیان دنیا را بیاوریم اما بازی های تدارکاتی قوی و کافی با تیم های بزرگ نداشته باشیم، این مربی نمی تواند کار خاصی انجام دهد و موفقیت های بزرگی کسب کند. بستگی به تجهیزات ارائه شده به مربی دارد.

صحبت کردن آسان است

شماره 6 فراموش نشدنی فوتبال ایران گفت: من منکر تاثیر یک مربی بزرگ نیستم و نقش مربیان صاحب نام در فوتبال و تیم های ملی را کتمان نمی کنم اما معتقدم در فوتبال خیلی راحت می توان صحبت کرد. ما باید در نظر بگیریم که چه شرایطی داریم و از مربی چه انتظاری داریم. می دانیم مشکلات فوتبال چیست و از نظر امکانات و زیرساخت ها در کجا هستیم. همیشه چیزهای زیادی برای صحبت وجود دارد، اما در عمل با مشکلات بزرگی مواجه هستیم.

ما تیم ملی خوبی داریم

وی سپس با تمجید از تیم ایران گفت: خوشبختانه تیم ملی کشورمان بازیکنان خوبی دارد که توانایی های بالایی از خود نشان داده اند. اکثر آنها لژیونر هستند و تجربه بین المللی زیادی دارند. این شرایط خوبی ایجاد کرد. بازیکنانی که خارج از کشور بازی می کنند نیز باید در اردوهای تیم ملی جمع شوند و با برگزاری اردوها و بازی های آماده سازی قوی به شرایط خوبی برسند.

اعتراضی نشد، نامه نوشتیم

وی در خصوص شایعه ارسال نامه اعتراضی به فدراسیون فوتبال در خصوص وصول درخواست های خود گفت: به عنوان یکی از مربیان ایرانی تیم ملی هنوز درخواست خود را از فدراسیون دریافت نکرده ایم و به همین دلیل نامه ارسال کردیم. به فدراسیون برای حل این مشکل.« اعتراضی نشد و فقط نامه نوشتیم.

من طرفدار تیم خاصی نیستم

از آقاکریم درباره تیم مورد علاقه اش پرسیدیم که او پاسخ داد: در جام جهانی ایتالیا در سال 90 تیم ملی آلمان را خیلی دوست داشتم، چون این تیم بازیکنان بسیار خوب و قدرتمندی داشت. خیلی خوب و زیبا فوتبال بازی کردند. گاهی اوقات از تیم ملی برزیل و بازی هایش لذت می برم اما به این ترتیب طرفدار هیچ تیمی نیستم.

حریف پرسپولیس تیم سختی بود

باقری سپس بحث را به اتفاقات پرسپولیس برد: در دیدار مقابل هواداران موقعیت های زیادی به خصوص در نیمه اول روی دروازه حریف ایجاد کردیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد. فرصت های ما هدر رفت. در چنین مسابقاتی که گل نمی خورید شرایط فنی سخت می شود و حریف ما با یک بازی بسته کار را سخت می کند. با وجود برتری نمی توانستیم نتیجه ای بهتر از تساوی کسب کنیم.

گفتیم بدون استرس بازی کن

سرمربی سرخپوشان پایتخت افزود: قبل از بازی مقابل هواداران تاکید کرده بودیم که بازیکنان بدون استرس و آسایش بازی کنند. وقتی بازیکنان اینطور فکر می کردند، شرایط ما بهتر شد، اما هر بار که می جنگیدیم، بازی به تساوی کشیده می شد. به همین دلیل بازی در نیمه دوم پیچیده تر شد. متأسفانه داور مسابقه با حرکات زیادش متوقف شد. البته بازیکنان حریف هم به دلایلی منظم روی زمین افتادند و اجازه ندادند بازی شکل بگیرد. طبیعتاً وقتی امتیاز از دست می دهید، روند کارتان سخت می شود. الان هم با اختلاف امتیازی که برای تیم ما ایجاد شده، قهرمانی برای پرسپولیس سخت شده است اما بازیکنان ما تا هفته آخر با تمام وجود می جنگند.

چون تمرکز نداشتیم گل نزدیم

وی ادامه داد: بازیکنان ما در دیدار مقابل هواداران به خوبی با شرایط این تیم و نوع بازی آشنا بودند. ما موقعیت های زیادی داشتیم اما بازیکنان ما به دلیل نداشتن تمرکز کافی موقعیت ها را از دست دادند. در نتیجه موقعیت ها را یکی پس از دیگری از دست دادند.

نیمکت ها شلوغ است

پیشکسوت معروف فوتبال کشور با اشاره به درگیری در پایان بازی با هواداران خاطرنشان کرد: باید صبورتر باشیم. بحث و درگیری برای تیم ها خوب نیست. البته تقریبا در تمام بازی هایی که باید حذف شوند شاهد این هستیم.

چند سال پیش ما دوم شدیم

حفاری گفت: پرسپولیس چند سال پیش قهرمان نشد و در همان زمان به مقام دوم رسید اما هواداران ما بعد از بازی ایستادند و تیم محبوبشان را تشویق کردند چون دیدند بازیکنان پرسپولیس برای قهرمانی تلاش کردند. فوتبال را بلد باشید و فوتبال را خوب درک کنید.

ما سعی می کنیم در همه جوامع قهرمان باشیم

وی در خصوص جام حذفی ادامه داد: به این مرحله رسیده ایم و باید در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم آلومینیوم اراک برویم. در این دیدار ما تمام تلاش خود را برای پیروزی انجام خواهیم داد. قهرمانی در جام حذفی قطعا هدف ماست. البته در هر جامی هدف پرسپولیس برد و قهرمانی است. جام حذفی هم شرایط خودش را دارد و برای موفقیت و کسب عنوان قهرمانی باید بازی به بازی پیش برویم تا به فینال برسیم و در نهایت کار را تمام کنیم.

سرمربی در محل تصمیم می گیرد

این مربی قرمزپوش با اشاره به خطوط کناری حامد لک افزود: یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی این تیم به دلایلی حامد لک را از تمرینات این تیم کنار گذاشت. البته همه چیز به تصمیم سرمربی در مورد وضعیت این دروازه بان بستگی دارد چرا که گل محمدی مدیر فنی تیم است.

تکلیف بازنشستگان بعد از پایان لیگ مشخص می شود

بیل مکانیکی در پایان با اشاره به احتمال بازگشت برخی از بازیکنانی که تابستان آینده رفتند، گفت: بازگشت این بازیکنان برخلاف میل آنها نیست. در حال حاضر نمی توانیم بگوییم چه تعداد از بازیکنان ما می خواهند برگردند. فعلا باید لیگ را ادامه دهیم و سپس سرمربی برای بازیکنانی که می خواهند برگردند تصمیم گیری می کند. اینطور نیست که هر بازیکنی که می رود بتواند به میل خود به تیم برگردد.

منبع: ایران ورزش

دیدگاهتان را بنویسید