داستان طرد شدن یحیی گل محمدی توسط رامین رضایان

داستان طرد شدن یحیی گل محمدی توسط رامین رضایان

همان طور که انتظار می رفت رامین رضایان به پرسپولیس بازگشت. انتقالی که از نظر فنی و رسانه ای می توان آن را بزرگ ترین حرکت به پنجره زمستانی فوتبال ایران دانست. رضایان پس از کش و قوس های فراوان در آخرین روز نقل و انتقالات قراردادش را با الدحیل فسخ کرد تا از حضور در پرسپولیس به عنوان بازیکن آزاد منع نشود. شایعات ضد و نقیض زیادی درباره گستردگی این انتقال وجود دارد، اما این مقاله به چند نکته دیگر می پردازد. لحظاتی که شاید کمتر از رضایان و پرسپولیس شنیده شود.

روزی که یحیی او را نخواست

شاید کمتر کسی بداند اما قبل از معروف شدن رامین رضایان، یحیی گل محمدی فرصت همکاری با این بازیکن را داشت. موضوع مربوط به سال 93 است; زمانی که یحیی هدایت ذوب آهن را بر عهده داشت. در آن روزها رضایان و داریوش شجاعیان به گل محمدی پیشنهاد شدند که او هیچ کدام را نشناخت و نخواست. بعدها که رامین ستاره پرسپولیس و تیم ملی شد، سعید آذری مدیرعامل سابق ذوب آهن طی درگیری لفظی و رسانه ای با گل محمدی این ماجرا را به او یادآوری کرد و به نوعی یحیی را شکست داد. ماجرای امروز اما متفاوت است و گل محمدی با آغوش باز از رضایان به تیمش استقبال کرد.

هیچ عکسی با شیشه وجود ندارد

رامین رضاییان سابقه طولانی در پرسپولیس دارد و فرزند این تیم به حساب می آید. با این حال بد نیست بدانید رامین با هیچ یک از لباس های فراوانی که پرسپولیس در این سال ها به دست آورد، حتی یک عکس یادگاری هم ندارد. او در لیگ پانزدهم فقط برای سرخپوشان بازی کرد و سپس در ریزه بازی کرد. رضاییان با پشیمانی از این انتخاب به سرعت به پرسپولیس بازگشت اما باز هم پیش از پایان لیگ شانزدهم به دلیل درگیری با علی علیپور از این تیم دور ماند. برانکو ایوانکوویچ که در آن زمان رابطه قوی با رامین داشت، پیش از پایان فصل او را ترک کرد و با وجود درخواست اعضای هیئت مدیره حتی حاضر نشد رضایان در مسابقات قهرمانی حضور داشته باشد. رضایان در مجموع پس از جدایی بدون مجوز از پرسپولیس موقعیت خود را به برانکو واگذار کرد و بازگشت او ناموفق بود. سرمربی کروات رامین را اغلب روی نیمکت می نشاند. او یک بار در پاسخ به سؤالات مکرر خبرنگاران برگه ای را پاره کرد و گفت: وقتی این روزنامه به روال عادی برگردد، رابطه من با رامین مثل قبل می شود. به این ترتیب رامین در هیچ یک از بردها و بردهای پرسپولیس در این سال ها حضور نداشته است و عکسی با لباس قهرمانی سرخپوشان وجود ندارد.

بیشتر از کل دوران لبنیات

یکی از بارزترین ویژگی های فنی رامین رضایان، مهارت های هجومی این بازیکن است. آنچه در سال های گذشته پاشنه آشیل پرسپولیس محسوب می شد. مهدی شیری که به تازگی از جمع سرخپوشان جدا شده و رضایان جایگزین او شده است، در سال های حضور در پرسپولیس بیش از 100 بازی برای این تیم انجام داده است. او در مجموع توانست سه پاس گل و یک گل بدهد. این در حالی است که رضایان در لیگ پانزدهم در پرسپولیس سه پاس گل داد که یکی از آنها در دربی تهران بود. در لیگ شانزدهم با اینکه نیمی از وقت خود را با سرخپوشان سپری کرد، چهار پاس گل داد. یکی از آن پاس گل ها، پاسی بود که او در ضربات پنالتی مقابل سپاهان به مهدی طارمی داد و یکی از عجیب ترین لحظات تاریخ لیگ برتر را رقم زد. او همچنین در دیدارهای مختلف با پیراهن پرسپولیس 9 گل به ثمر رساند. رضایان در طول دوران فوتبالی خود نزدیک به 60 گل به ثمر رسانده است. بنابراین در فصلی که پرسپولیس در موقعیت آفرینی و گشودن دروازه رقبا مشکل دارد، شاید این ویژگی های رضایان برای سرخپوشان مفیدتر باشد. رامین باید تصوری از حضورش در تیم ملی داشته باشد. موقعیتی که او را از دست می دهید و باید دوباره برای او بجنگید.

دیدگاهتان را بنویسید