دبیر: قاطعانه پشت سازمان لیگ ایستاده ام/ حمایت از لیگ کشتی وظیفه فدراسیون است


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907352

جلسه سازمان لیگ کشتی با حضور نمایندگان تیم های حاضر در لیگ برتر کشتی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نشست سازمان لیگ کشتی با نمایندگان تیم های حاضر در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی کشور، جام یادگار امام صبح امروز (دوشنبه) با حضور علیرضا دبیر فدراسیون کشتی، حمید یاری، رئیس و مسئولان سازمان لیگ، حسن رنگرز سرمربی، علی محمدی مدیر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی و نمایندگان تیم های حاضر در سالن کنفرانس برگزار شد. خانه کشتی شهید ابراهیم هادی



علیرضا دبیر در این جلسه گفت: راستش به مسئولان سازمان لیگ گفتم بلافاصله بعد از مسابقات جهانی لیگ کشتی آزاد و فرنگی باید همزمان شروع شود اما مسئولان سازمان لیگ و حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به این نتیجه رسید که با توجه به برخی ملاحظات فنی از جمله اینکه امیدهای جهان و قهرمانی جهان جلوتر بودند، این مسابقات با کمی تاخیر برگزار شد.



وی ادامه داد: نظر سرمربی تیم ملی برای ما ارزشمند است و از آنجایی که رنجرز به تازگی هدایت این تیم را برعهده گرفته بود به دنبال شناخت کشتی گیران بود و مجبور شد برای سنجش میزان وزن از چند کشتی گیر در این دو مسابقه تست بگیرد. کیفیت کار کشتی گیران



رئیس فدراسیون کشتی از حضور تیم ها در لیگ برتر کشتی قدردانی کرد و گفت: تمام تلاشم را برای برگزاری لیگ انجام دادم که بعد از سه سال برگزاری لیگ کشتی، قراردادها افزایش چشمگیری داشته و اگر لیگ برگزار نمی شد. قبل از آن بسته شده بود. قراردادها خیلی بیشتر از اینها بود و به شما قول می دهم اگر لیگ را به همین منوال ادامه دهیم، در سال های آینده رقم قراردادهای لیگ کشتی هم میلیاردی خواهد شد.



وی ادامه داد: فدراسیون تمام تلاش خود را برای کارکرد تیم ها انجام داده است و از شما انتظار داریم کمک کنید و اجازه ندهید لیگ به خصوص لیگ فرانسه تعطیل شود چرا که امسال دیدید که در مسابقات جهانی امسال فقط 3 مدال کسب شد. در کشتی پیروز شد.» فرنگی به دست آمد و جدای از جوایزی که به سه مدال آور تایید و داده می شود، سایر ورزشکاران فرنگی کار مادی دریافت نمی کنند و اگر لیگ نباشد، دعوای فرنگی ها متضرر می شود.



دبیر تصریح کرد: البته سازمان لیگ با هماهنگی تیم ها و کادر فنی باید به گونه ای برنامه ریزی کند که به برنامه های فنی تیم های ملی کشتی لطمه ای وارد نشود چرا که مسابقات مهمی در پیش داریم و کادر فنی نیز حق مالکیت کشتی گیران ملی و آینده را دارد.



وی افزود: من قاطعانه بر برگزاری لیگ و کسب مدال در کشتی ایستاده ام و معتقدم این رشته پتانسیل و ظرفیت لازم برای کسب جایگاه خود را در لیگ و مسابقات جهانی مانند کشتی آزاد دارد.



دبیر با بیان اینکه برگزاری لیگ به پیشرفت کشتی کمک می کند، گفت: لیگ می تواند محل مناسبی برای محک زدن کشتی گیران جوان و شناسایی آنها برای کادر فنی باشد.



رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: حمایت از لیگ کشتی وظیفه فدراسیون است و پیگیری های لازم را در خصوص پخش مستقیم مسابقات انجام می دهیم اما بحث فنی و برنامه ریزی با کادر فنی است. تیم ملی و سازمان لیگ



وی ادامه داد: سازمان لیگ باید برنامه ریزی دقیق بدهد و مسابقات را در زمان ها و روزهایی برگزار کند که تداخلی با سایر مسابقات نداشته باشد تا بتوانیم پوشش حداکثری لیگ را داشته باشیم.



دبیر در پایان خاطرنشان کرد: اگر در لیگ حق تیم یا کشتی تضییع شود عمدی نبوده و غیرعمدی است و تیم ها به دلیل این مشکلات کنار نکشند و دست به کار شوند تا لیگ کشتی بالا می رود

دیدگاهتان را بنویسید