درآمد باورنکردنی رئال مادرید از لیگ قهرمانان اروپا

درآمد باورنکردنی رئال مادرید از لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا یکی از پرطرفدارترین مسابقات ورزشی روی کره زمین است، نه تنها به دلیل مزایای ورزشی، بلکه به دلیل نتایج اقتصادی و درآمدزایی برای باشگاه ها بر اساس نتایج آنها.

از این نظر رئال مادرید پول قابل توجهی جمع آوری کرد و به مرحله یک هشتم این رقابت ها راه یافت. رسیدن به دور اول حذفی یک پاداش 9.6 میلیون یورویی از سوی یوفا به همراه دارد که باید به مبالغی که باشگاه سفیدپوش به لطف عملکرد خود در مرحله گروهی دریافت کرده است، اضافه شود. این بدان معناست که علاوه بر مبلغ ثابت 15.6 میلیون یورویی، در مجموع 12.1 میلیون یورو برای نتایج گروهی که شامل چهار برد و یک تساوی می شود، می باشد. تنها شکست خارج از خانه مقابل لایپزیگ پولی برای باشگاه مادریدی به همراه نداشت.

بنابراین، در مجموع، نهاد تحت رهبری فلورنتینو پرز در حال حاضر حداقل 37.3 میلیون یورو درآمد داشته است، این رقم در صورت صعود سرخپوشان از یک شانزدهم نهایی افزایش خواهد یافت. شرکت در مرحله یک چهارم نهایی 10.6 میلیون، نیمه نهایی 12.5 میلیون و فینال 15.5 میلیون ارزش دارد. قهرمان برنده 4.5 میلیون جایزه دیگر می شود. به عبارتی اگر رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان در استانبول یک قهرمانی دیگر کسب کند، صندوق جایزه ورزشی آن 80.3 میلیون یورو خواهد بود.

علاوه بر این، سهم بازار تلویزیون برای هر کشور شرکت کننده وجود دارد. در مجموع با در نظر گرفتن ارقام فصل های گذشته، انتظار می رود حدود 60 میلیون یورو بین باشگاه های لالیگا توزیع شود. حذف سه نماینده اسپانیایی باقیمانده (بارسلونا، اتلتیکو مادرید و سویا) کل سرمایه را به رئال مادرید می دهد. که در حال حاضر 11.2 میلیون یورو است.

رئال مادرید به عنوان تنها تیم اسپانیایی در مرحله یک هشتم نهایی، مستحق دریافت 8.9 میلیون یورو اضافی خواهد بود که در صورت راهیابی به فینال، به 11.7 میلیون یورو افزایش می یابد. بنابراین با احتساب جوایز ورزشی و بازار تضمین شده تلویزیونی، رئال مادرید تاکنون 57.4 میلیون یورو جمع آوری کرده است.

این رقم قابل توجهی است که در صورت پیشرفت بیشتر تیم کارلو آنچلوتی در اروپا، می تواند به رشد خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید